۱۴۳
۰۰/۰
نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان می دهدکه میانگین نمرات در متغیر یکپارچه سازی عملیات وفرآیندها برابر با ۳٫۹۵است. این میانگین با مقدار تی ۶۷٫۰۸و درجه آزادی ۱۴۳ در سطح ۰۵/. معنادار است. .(مقدارtاز مقدار استاندارد۱٫۹۶ بیشتر است وهمچنین سطح معنادار از ۰۵٫ پایین تر است)لذا فرض صفر رد و فرضیه خلاف(فرضیه تحقیق) تایید می شود.
۴-۱-۳)آزمون فرضیه سوم:
توجه به نوآوریها وایده های منبعث ازمشتری درتوسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذاراست.(سوال ۱۰و۱۱ پرسشنامه)
الف-آزمون توصیفی فرضیه:
میانگین امتیاز پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه برابر ۳٫۷۰ می باشد وهمانطورکه قبلا گفته شد میانگین ارزش گزینه ها برابر ۳ است. لذا با توجه به اینکه میانگین امتیاز پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه بیشتر از میانگین ارزش گزینه ها است. لذا پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه وارد محدوده پاسخهای زیاد و خیلی زیاد شده و فرضیه سوم تائید و پذیرفته می شود.
ب-آزمون استنباطی فرضیه:
مراحل آزمون :
H0: توجه به نوآوریها وایده های منبعث ازمشتری درتوسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذار نیست.
H1: توجه به نوآوریها وایده های منبعث ازمشتری درتوسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذاراست.
جدول ۴-۱۴ : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر توجه به نوآوریها وایده ها
متغیر
فراوانی
میانگین
انحراف استاندارد
t
df
Sig.
توجه به نوآوریها وایده ها
۱۴۴
۳٫۷۰
۲٫۵۸
۲۲٫۸۳
۱۴۳
۰۰/۰
نتایج آزمون تی تک نمونه ای نشان می دهدکه میانگین نمرات در متغیر توجه به نوآوریها وایده ها برابر با ۳٫۷۰ است. این میانگین با مقدارتی ۲۲٫۸۳ و درجه آزادی۱۴۳در سطح ۰۵/. معنادار است. .(مقدارtاز مقدار استاندارد۱٫۹۶ بیشتر است وهمچنین سطح معنادار از ۰۵٫ پایین تر است) لذافرض صفر رد و فرضیه خلاف(فرضیه تحقیق) تایید می شود.
۴-۱-۴)آزمون فرضیه چهارم:
اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان پیرامون بهره برداری از خدمات الکترونیکی در توسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذاراست.(سوال ۱۲ تا۱۶پرسشنامه)
الف-آزمون توصیفی فرضیه:
میانگین امتیاز پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه برابر ۳٫۸۹می باشد و همانطورکه قبلا گفته شد میانگین ارزش گزینه ها برابر۳ است. لذا با توجه به اینکه میانگین امتیاز پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه بیشتر از میانگین ارزش گزینه ها است لذا پاسخهای داده شده به سوالات فرضیه وارد محدوده پاسخهای زیاد و خیلی زیاد شده و فرضیه چهارم تائید و پذیرفته می شود.
ب-آزمون استنباطی فرضیه:
مراحل آزمون:
H0: اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان پیرامون بهره برداری از خدمات الکترونیکی در توسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذار نیست.
H1: اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان پیرامون بهره برداری از خدمات الکترونیکی در توسعه بانکداری الکترونیک شعب بانک سپه شهر بوشهر تاثیرگذاراست.
جدول ۴-۱۵ : آزمون تی تک نمونه ای برای بررسی میانگین متغیر اطلاع رسانی (آموزش) به مشتریان