- رضوانی، حمیدرضا(۱۳۹۰) . روش تحقیق در مدیریت. چاپ اول، تهران: انتشارات مهربان.
- جاویدی زرگری، مسعود(۱۳۸۴). استراتژی های بازاریابی بین المل . ل چاپ دوم، مشهد: انتشارات کنکاش دانش.
- کفاشپور،آذر(۱۳۸۷). بازاریابی بین المل . ل چاپ اول، مشهد: انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.
- کاتلر، فیلیپ.، و آرمسترانگ، گری(۱۳۸۰). اصول بازاریابی بهمن فروزنده (مترجم)، چاپ دوم، اصفهان: نشر آتروپات.
- گلعلیزاده، فاطمه(۱۳۹۰). بررسی و دسته بندی عوامل مؤثر بر انتخاب استراتژیهای ورود به بازارهای خارجی(مورد مطالعه: صادرکنندگان صنایع غذایی در استان مازندران) ، حمیدرضا رضوانی، دانشگاه مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد.
- میرابی، وحید رضا.، و سرمد. سهیل(۱۳۸۲). مدیریت بازاریابی بین الملل در هزاره سوم. چاپ دوم، تهران: نشر اندیشه های گوهر بار.
- آبادی، مهدی (۱۳۸۶). رقابات، رقابات پذیری و توسعه. تهران: اتاق - بازرگانی و صنایع و معادن ایران؛ مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی.
- آقازاده، هاشم و همکاران(۱۳۸۵). طراحی مراحل لازم برای پیاده سازی تجارت الکترونیکی به منظور توسعه صادرات کالا و خدمات، مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی مدیریت.
- آقاجانی، علی اکبر(۱۳۹۲). فروزانفر بررسی و تبیین مدل مفهومی عوامل داخلی مؤثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان مازندران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد بابل، دانشکده علوم انسانی.
- احمدی، حسین(۱۳۸۲). مدل رقابت پذیری صنایع تولیدی در ایران. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، سال نهم، شماره۱۷ ، پاییز.
- بلوریان تهرانی، محمد (۱۳۸۱). تعیین بازارهای هدف سن گهای تزئینی ، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول، ص ١٨١.
- بابایی، احمد(۱۳۸۵). تعیین میزان تأثیر بازارمحوری صادرات بر عملکرد صادرات در شرکتهای تولیدی صادراتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری، گروه مدیریت.
- پورآذری، ابراهیم (تابستان ۱۳۸۱) ؛ “بررسی عملکرد معادن سنگ های تزئینی"، مجله تخصصی سنگ، شماره ٢٨ ، صص ٣٩-٢٨.
- حسینی طولی، حبیب الله(۱۳۸۳). نقش راهکار آمیخته بازاریابی در عملکرد صادراتی بنگاه ها (با تأکید بر آمیخته محصول). ماهنامه بررسی های بازرگانی، شماره ۳۰ ، آذر و دی.
- حقیقی، سعید، محبی، صادق.، محمودی عباس(۱۳۸۷)، بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی شرکت های ایرانی صادرکننده سن گهای تزیینی، پژوهش نامه بازرگانی.
- دهقان، پرویز(۱۳۸۴). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی شرکتهای تولیدی ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، سال سو ، شماره ۱، نیمه دو ۶۷۰- ۶۰۱.
- رضایی حبیب اله،(۱۳۸۲). تأثیر فرهنگ بازارمحوری بر عملکرد بازرگانی شرکت های قطعه ساز خودرو مشهد، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، ص ۴۲ - ۸۳.
- شم آبادی، محمدعلی.، خداد حسینی، سید حمید. (۱۳۸۶). بازاریابی صادراتی فرش دستبافت ایران: بررسی عوامل مؤثر و آسیب شناسی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، تابستان ۱-۳۴.
- عباسی، فیروز(۱۳۸۵). مزایای استفاده از خدمات شرکت های مدیریت صادرات - در راهبردهای توسعه صادرات بنگاه های کوچک و متوسط. مطالعات راهبردی، شماره ۴، زمستان ۱۷-۳۲.
- فهیمی فر، جمشید (۱۳۷۶) ؛ بازار جهانی سنگهای تزئینی و سهم صادرات ایران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول، صص ۱۲-۳۶.
- ناطق، محمد.، نیاکان، نازیلا (۱۳۸۸). بسترسازی توسعه صادرات با تأکید بر محدودیت ها ومحرک ها و عملکرد صادراتی. دوماهنامه بررسی های بازرگانی، شماره ۳۱ ، مهر و آبان.
- مقدسی، علیرضا(۱۳۸۸). امکان سنجی پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت تولیدی صنعتی سها طب. فصلنامه مدیریت، سال ششم، شماره ۱۶ ، زمستان ۱۳۸. ص ۱-۱۷.
- علم بیگی امیر,ملک محمدی ایرج,مقیمی سیدمحمد(۱۳۸۸). بررسی عوامل سازمانی موثر بر توسعه کارآفرینی سازمانی در سازمان ترویج کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران. دوره ۴۰ ، شماره ۱. ص(۲۱‐۲۹).
- بندریان، رضا(۱۳۸۹). کارآفرینی شرکتی شیوه ای برای تجاری سازی دستاورد های فناورانه سازمان های پژوهش و فناوری مستقل. فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد، سال هفتم، شماره ۲۶، ص۴۰- ۴۶.
- کردنائیچ، اسدالله،. اکبری، حسن،. رضائیان، علی(۱۳۸۶). بررسی موانع کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه، شرکت صنعت چوب شمال. فصلنامه مدرس علوم انسانی. ویژه نامه مدیریت، پاییز ۱۳۸۶.ص ۱۴۱-۱۵۹.
- دهقان، رضا. کامبیز طالبی ، ابوالقاسم عربیون(۱۳۹۱). پژوهشی پیرامون عوامل موثر بر نوآوری و کارآفرینی سازمانی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت) دوره ۶ شماره ۱ فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۱.ص ۲۲-۳۳.
- احمد پور داریانی، محمود(۱۳۸۶)، کارآفرینی: تعاریف نظریات و الگوها، نشر شرکت پردیس.
- فیضبخش، سیدعلیرضا و حمیدرضا تقییاری (۱۳۸۴)، کارآفرینی، مؤسسه انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.
- صمد آقایی، جلیل(۱۳۸۹) ، سازمانهای کارآفرین، نشر مؤسسه عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی.
- مقیمی، سیدمحمد(۱۳۸۴). کارآفرینی در سازمانهای دولتی، نشر فراندیش.
- شاه حسینی، علی.(۱۳۸۶) . کارآفرینی . تهران : آییژ.
- فرهنگی، علی اکبر، صفرزاده ،حسین( ۱۳۸۴). طراحی و تبیین الگوی ارتباطات سازمانی در فرایند کارآفرینی سازمانی. ماهنامه علمی – پژوهشی دانشور رفتار دانشگاه شاهد.
- پایدار، رشید. آقا محمدی، مصطفی. رستم نژاد، بهزاد.(۱۳۸۶). کار آفرینی. جلد اول، تهران: انتشارات گسترش علوم پایه.
- دهقان پور فراشاه، علی.(۱۳۸۱). کارآفرینی و کارآفرینان ، تعریف و ویژگی ها. فصلنامه صنایع، شماره ۳۳، ص ۸. – ۳.
لاتین:
- Nathaniel Boso, John W. Cadogan, Vicky M. Story (2012). Complementary effect of entrepreneurial and market orientations on export new product success under differing levels of competitive intensity and financial capital. International Business Review 21 (2012) 667–۶۸۱.
- Auquier, A. (1980). Sizes of firms, exporting behaviour, and the structure of the French industry, The Journal of Industrial Economics, 29, pp. 203-218.
- Barberis, N., Boycko, M., Shleifer, A., Tsukanova, N (1996). How Does PrivatizationWork? Evidence from the Russian shops», Journal of Political Economy, Volume 104, pp. 764-790.
- Becchetti, L., and S. Rossi (2000).The Positive Effect of Industrial District on the Export Performance of Italian Firms, Review of Industrial Organization, 16 (1): 53-68.
- Brouthers, K.D., Brouthers, L.E., & Werner, S. (2002). Industrial sector, perceived environmental uncertainty and entry mode strategy. Journal of Business Research, (55), pp. 495– ۵۰۷.
- Bouquet, C., Hebert, L., & Delios, A. (2004). Foreign expansion in service industries: separability and human capital intensity. Journal of Business Research, (57), pp. 35– ۴۶.
- Claessens, Stijn, and Simeon Djankov (1999). Ownership Concentration and Corporate Performance in the Czech Republic, Journal of Comparative Economics, Vol. 27(3): 498.513.
- Cadogan, J. W., Cui, C., Morgan, R. E., & Story, V. (2006). Factors facilitating and impeding the development of export market-oriented behaviour: A study of Hong Kong manufacturing exporters. Industrial Marketing Management, 35, 634–۶۴۷.
- Cadogan, J. W., & Diamantopoulos, A. (1995). Narver and Slater, Kohli and Jaworski and the market orientation construct: Integration and internationalization.Journal of Strategic Marketing, 3(1), 41–۶۰.
- Cadogan, J. W., Diamantopoulos, A., & De Mortanges, C. P. (1999). A measure of export market orientation: Scale development and cross-cultural validation. Journal of International Business Studies, 30(4), 689–۷۰۷.
- Cadogan, J. W., Diamantopoulos, A., & Siguaw, J. A. (2002). Export market oriented activities: Their antecedents and performance consequences. Journal of
International Business Studies, 33(3), 615–۶۲۶.
- Cadogan, J. W., Paul, N., Salminen, R. T., Puumalainen, K., & Sundqvist, S. (2001). Key antecedents to export market-oriented behaviors: A crossnational empirical examination. International Journal of Research in Marketing, 18(3), 261–۲۸۲.
- Esterenkovist, T. (1997). Reviving traditions in research on international market entry. Advances in International Marketing, (14), pp. 1–۸.
- Ellis, P.D. (2007). Paths to foreign markets: does distance to market affect firm Internationalization. International Business Review, (16), 573–۵۹۳.
- Gripsrud, G., & Benito, G.R.G. (2005). Internationalization in retailing: modeling the pattern of foreign market entry. Journal of Business Research, (58), pp. 1672– ۱۶۸۰.
- Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1993). Market orientation: Antecedents and consequences. Journal of Marketing, 57, 53–۷۰.
تحقیقات انجام شده در مورد بررسی نقش گرایش کارآفرینانه شرکت در موفقیت محصول جدید ...