Rowbotham S. Women in Movement :Feminism and Social Action . London and New York: Routledge .p174 ↑
-
- - Mary Livermore ↑
-
- - مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۰۵ به نقل از
Sinclair , A (1965)The Better Half . New York : Harper and Row . p. ix ↑
-
-
- -«گفتار ویکتوریایی» آموزه ای بود که بر اخلاق برتر و لطافت روحی زنان تأکید زیادی داشت. طبق این آموزه، زنان، که موجوداتی حسّاس با شرایط روحی خاص قلمداد می شدند، از ورود به عرصه عمومی منع می شدند و گفتار فرهنگی جامعه آن ها را به حفظ حریم خانه و خانواده، همسرداری و پرورش کودکان، و در مجموع، به انجام هر آنچه مربوط به عرصه خصوصی است، تشویق می نمود. این آموزه ها بعدها به عنوان حربه ای برای نظام سرمایه داری برای تنظیم وتعدیل نیروی کار کارگران، مورد استفاده قرار گرفت؛ چرا که پس از جنگ جهانی، بیشترین مشوقی که برای برگرداندن زنان از عرصه عمومی به عرصه خصوصی مورد استفاده قرار گرفت، همین آموزه ویکتوریایی بود. ↑
-
-
- - ر.ک: مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم /۱۴۸به نقل از
Hewlett , S. A(1987) A Lesser life : The Myth of Women’s Liberation in America . New York : Warner ↑
-
- - مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۸۴به نقل از
Lash , S. and J. Urry(1987) The End of Organized Capitalism.Madison. WI: TheUniversity of Wisconsin Press . p . 283 ↑
-
- - مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۱۹۰( با اندکی دخل و تصرف)به نقل از
Chafe .op.cit . pp .137-149. ↑
-
- - مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم /۱۹۵به نقل از
Davies, M and M . Reich( 1972) “ On the Relationship between Sexism and Capitalism”. In Edwards et al .,p . 349 ↑
-
- - Simone de Beauvoir: 1908-1986 ↑
-
- -دوبوار، سیمون، جنس دوم/۳۵ ↑
-
- - وی نخستین رئیس سازمان ملی زنان در آمریکا که از پایه گذاران جنبش زنان در آن کشور به حساب می آید که خواهان ورود مساوی زنان به عرصه ی اشتغال و تحصیلات دانشگاهی شد. ↑
-
- -National Organization for Women ,NOW ↑
-
- - منصور نژاد محمد، مسأله زن، اسلام و فمنیسم، به کوشش حجت الله محمد شاهی/ ۲۵۳ به نقل از مؤسسه فرهنگی طه،نگاهی به فمنیسم،معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی،۱۳۷۷/۱۰ ↑
-
- - - منصور نژاد محمد، مسأله زن، اسلام و فمنیسم، به کوشش حجت الله محمد شاهی/۲۵۱ به نقل از جان لچت، پنجاه متفکر بزرگ معاصر،ترجمه محسن حکیمی صص۸-۱۱۱ ↑
-
- - در همین موج بود که دو مورد از گستردهترین مکاتب تفکر فمینیستی؛ یعنی مکتب لیبرال و مکتب رادیکال پا به عرصه ظهور گذاشتند؛ که اولی رسیدن زنان به حقوق برابر را هدف خود قرار داده بود و دیگری رهایی زنان در حوزههای مختلف اجتماعی، اعم از عمومی و خصوصی را دنبال میکرد. ↑
-
- - ر.ک: سجادی مهدی، هویت زن از منظر مدرنیسم،پست مدرنیسم و ما بعد پست مدرنیسم /۱۵ ↑
-
- - سجادی مهدی، هویت زن از منظر مدرنیسم،پست مدرنیسم و ما بعد پست مدرنیسم/۱۶ ↑
-
- - ر.ک: توحیدی احمد رضا، بررسی جنبش فمنیسم در غرب و ایران، به نقل از تاریخچه مختصر تکوین نظریه های فمنیستی/۱۶۴ ↑
-
- - ر.ک: سجادی، مهدی، هویت زن از منظر مدرنیسم،پست مدرنیسم و ما بعد پست مدرنیسم/۱۷-۱۸ ↑
-
- - ر.ک: مشیرزاده حمیرا، از جنبش تا نظریه اجتماعی:تاریخ دو قرن فمنیسم/۳۳۴ به نقل از
Chafe , W (1972) The American Woman :۱۹۲۰ –۱۹۷۰٫New York :OxfordUniversity Press. pp41-240 ↑
-
- - ر.ک: منصور نژاد محمد، مسأله زن، اسلام و فمنیسم/ ۲۵۳ به نقل از مؤسه فرهنگی طه، نگاهی به فمنیسم، معاونت امور اساتید و دروس معارف اسلامی،۱۳۷۷/۱۰ ↑
-
- - ر.ک: توحیدی احمد رضا، بررسی جنبش فمنیسم در غرب و ایران، به نقل از تاریخچه مختصر تکوین نظریه های فمنیستی/۱۶۱ ↑
-
- - شباهنگ،ب .ملاحظاتی پیرامون جنبش فمنیسم /۱۲۰ ↑
-
- -ر.ک: شباهنگ،ب .ملاحظاتی پیرامون جنبش فمنیسم/۴۲ و ۴۳ ↑
- - ر.ک: مطیع ناهید، دفاعی مردانه از فمنیسم/۱۴۸ ↑