سئوالات
فرضیه اصلی تحقیق
۱و۲و۳و۴و۵و۶و۷و۸
فرضیه فرعی اول
۹و۱۰و۱۱و۱۲و۱۳و۱۴
فرضیه فرعی دوم
۱۵و۱۶و۱۷و۱۸و۱۹و۲۰و۲۱
فرضیه فرعی سوم
۲۲و۲۳و۲۴و۲۵و۲۶و۲۷
فرضیه فرعی چهارم
۲۸و۲۹و۳۰
فرضیه اصلی تحقیق
بین نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات وتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت رابطه معنی داری وجود دارد.
سئوال های ۱و۲و۳و۴و۵و۶و۷و۸ مربوط به فرضیه اصلی تحقیق می باشد.
فرضیه فرعی اول
بین نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در شناسائی و بخش بندی مشتریان وتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت رابطه معنی داری وجود دارد.
سئوال های ۹و ۱۰و۱۱و۱۲و۱۳و۱۴ مربوط به فرضیه فرعی اول تحقیق می باشد.
فرضیه فرعی دوم
بین نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تعامل با مشتری وتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت رابطه معنی داری وجود دارد.
سئوال های ۱۵و۱۶و۱۷و۱۸و۱۹و۲۰و۲۱ مربوط به فرضیه فرعی دوم تحقیق می باشد.
فرضیه فرعی سوم
بین نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تجزیه و تحلیل و پالایش داده های مشتریان وتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت رابطه معنی داری وجود دارد.
سئوال های ۲۲و۲۳و۲۴و۲۵و۲۶و۲۷مربوط به فرضیه فرعی سوم تحقیق می باشد.
فرضیه فرعی چهارم
بین نقش فن آوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ریزی بازار وتوسعه ارتباط الکترونیکی با مشتری در بانک تجارت رابطه معنی داری وجود دارد.
سئوال های ۲۸و۲۹و۳۰مربوط به فرضیه فرعی چهارم تحقیق می باشد.
۳-۸- برآورد روایی پرسشنامه( ابزار اندازه گیری)
مفهوم روایی به این سؤال پاسخ می دهد که ابزار اندازه گیری تا چه حد خصیصه مورد نظر را می سنجد. بدون آگاهی از اعتبار ابزار اندازه گیری نمی توان به دقت داده های حاصل از آن اطمینان داشت. ابزار اندازه گیری ممکن است برای اندازه گیری یک خصیصه ویژه دارای اعتبار باشد، در حالی که برای سنجش همان خصیصه بر روی جامعه دیگر از هیچ گونه اعتباری برخوردار نباشد. برای مثال یک آزمون ریاضی ممکن است برای سنجش توانایی ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی از اعتبار لازم برخوردار باشد اما برای سنجش توانایی ریاضی دانش آموزان پایه سوم راهنمایی فاقد اعتبار باشد.( سرمد، بازرگان،۱۳۷۹،ص۱۷۰).
برای سنجش پرسشنامه تحقیق حاضر از روایی وابسته به محتوا استفاده شده است. به این منظور با مراجعه به متون علمی و تئوری های مربوط به موضوع تحقیق سئوالات پرسشنامه توسط محقق تنظیم گردید و برای متناسب بودن و تائید روایی پرسشنامه در اختیار متخصصان و جمعی از صاحب نظران در حوزه فناوری اطلاعات قرار گرفت و پس از انجام اصلاحات و بهره گرفتن از نظرات کارشناسی متخصصان فن و تائید روایی محتوا[۲۸] ،پرسشنامه تائید و جهت توزیع در جامعه آماری آماده گردید.
قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری( اعتبار)[۲۹]
این مفهوم بدین معنی است که ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می دهد. معمولا” دامنه ضریب قابلیت اعتبار از صفر (عدم ارتباط) تا ۱+ ( ارتباط کامل است).
برای محاسبه ضریب قابلیت اعتبار ابزار اندازه گیری در این پژوهش از روش آلفای کرونباخ[۳۰] استفاده شده است.این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری از جمله پرسشنامه ها یا آزمونهایی که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کند به کار می رود. در اینگونه ابزار پاسخ هر سئوال می تواند مقادیر عددی مختلف را اختیار کند. برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیر مجموعه سئوالهای پرسشنامه ( یا زیر آزمون) و واریانس کل را محاسبه کرد سپس با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را محاسبه کرد( سرمد و سایرین،۱۳۷۸،ص۱۶۹) .
که در آن :
= تعداد زیر مجموعه های سئوالهای پرسشنامه یا آزمون J
= واریانس زیر آزمون ام
= واریانس کل آزمون
۳-۹- شیوه های تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها
پردازش آماری داده ها در محیط نرم افزاری SPSS و MINITABانجام شده است. تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفته است در سطح آمار توصیفی با بهره گرفتن از شاخص های آماری نظیر فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار به تجزیه و تحلیل داده ها پرداخته و در سطح آمار استنباطی به منظور سنجش سئوالات پژوهش از آزمون t تک متغیره در نرم افزارMINITAB و به منظور مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سن ، مدرک تحصیلی از آزمون تحلیل واریانس استفاده شده است و برای مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با توجه به جنسیت آنها از آزمون t مستقل استفاده شده است.
فصل چهارم : یافته های پژوهش
مقدمه
یافتههای توصیفی
یافتههای استنباطی
آزمون فرضیات
۴-۱-مقدمه:
در این فصل به تجزیه و تحلیل یافته های حاصل از پرسشنامه پرداخته شده است. مطالب این فصل شامل فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار هر یک از سئوالهای پرسشنامه و نمودار مربوط به آن، همچنین آزمون t تک متغیره در نرم افزار MINITAB جهت سنجش سئوالهای تحقیق، آزمون تحلیل واریانس جهت مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سن، مدرک تحصیلی و آزمون t مستقل جهت مقایسه نظرات پاسخ دهندگان با توجه به جنسیت آنها می باشد. تجزیه و تحلیل داده های این فصل در سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است.