تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنیداری
استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
**۶۹۶/۰
۰۰/۰
** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۸ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۶۹۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ میباشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۵- آیا استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۹ ۱۳نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی
متغیرها
تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنیداری
استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
۴۳۶/۰
۰۰/۰
رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۹ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۴۳۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ میباشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۵% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
فصل پنجم
نتیجه گیری و ارائه راهکارها
۵-۱٫ مقدمه
در این فصل با مروری کوتاه بر آنچه در مباحث پیش گذشت، نتایج و یافتههای بدست آمده در مورد بررسی نقش رسانههای الکترونیکی در جذب گردشگران داخلی بیان خواهد گردید. همچنین پیشنهادهایی براساس یافتههای پژوهش حاضر مطرح خواهد شد. در زیر نخست به قسمت خلاصه و نتیجه گیری و سپس به قسمت پیشنهادهای پژوهش خواهیم پرداخت.
۵-۲٫ خلاصه
در چند دهه اخیر از صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و متنوعترین صنایع یاد شده است. بسیاری از کشورها این صنعت را به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدزای خود میدانند و تلاش در راه توسعه این صنعت دارند. کشور ایران با وجود توانمندیهای ایران در زمینه گردشگری، متأسفانه تاکنون نتوانسته است به جایگاه شایستهای در این صنعت دست یابد و مهمترین آن، ضعف صنعت تبلیغات در جذب جهانگرد و گردشگر به ایران است. اصولاً گردشگران برای انتخاب