۲-۱۳-۹- ویژگی های محیطی : ۳۶
۲-۱۴- موانع صادرات : ۳۸
۲-۱۵- پیشینه تحقیق : ۴۳
۲-۱۵-۱- تحقیقات داخلی : ۴۳
۲-۱۵- ۲- تحقیقات خارجی : ۴۶
۲-۱۶- مدل تحقیق : ۴۸
فصل سوم- روش تحقیق : ۴۹
۳-۱- مقدمه : ۴۹
۳-۲- روش تحقیق : ۴۹
۳-۳- متغیرهای تحقیق : ۵۰
۳-۴- روش گردآوری داده ها : ۵۰
۳-۵- پایائی و روائی پرسشنامه : ۵۱
۳-۵-۱- پایائی : ۵۱
۳-۵-۲- روائی ( اعتبار ) : ۵۲
۳-۶- جامعه و نمونه آماری : ۵۳
۳-۶-۱- قلمرو مکانی تحقیق : ۵۳
۳-۶-۲- قلمرو زمانی تحقیق : ۵۳
۳-۶-۳- جامعه آماری : ۵۴
۳-۶-۴- نمونه آماری : ۵۴
۳-۶-۵- تعیین حجم نمونه : ۵۴
۳-۶-۶- روش های نمونه گیری : ۵۵
۳-۷- تجزیه و تحلیل داده ها : ۵۵
۳-۷-۱- رگرسیون : ۵۶
۳-۷-۲- ضریب همبستگی : ۵۷
۳-۷-۳- آزمون میانگین یک جامعه آماری : ۵۷
فصل ۴- تجزیه و تحلیل داده ها: ۵۹
۴-۱- مقدمه ۵۹
بخش اول – آمار توصیفی مربوط به پاسخ دهندهگان ۵۹
بخش دوم: آزمون میانگین یک جامعه آماری (آزمون تی استیودنت) ۶۴
بخش سوم- آزمون یکسان بودن اولویت بندی(رتبه بندی) ۶۶
بخش چهارم : آزمون همبستگی ۶۷
بخش پنجم: آزمون فرضیات ۷۲
فصل ۵- نتیجه گیری و پیشنهادات : ۷۸
۵-۱- مقدمه ۷۸
۵-۲- آمارتوصیفی ۷۹
۵-۳- نتیجه گیری از فرضیات ۷۹
۵-۴- پیشنهادات کاربردی ۸۴
۵-۵- محدودیت های تحقیق ۸۵
پیوست ها ۸۶
منابع فارسی ۸۸
منابع انگلیسی ۸۹
چکیده
انعطافپذیری استراتژیک و تاثیراتی که این امر بر عملکرد صادراتی دارد از اهمیت خاصی برخوردار است. محققان معتقدند که انعطافپذیری استراتژیک میتواند بصورت بالقوه عملکرد را بهبودداده و موجب سودآوری گردد . سوال اصلی این تحقیق : . ” انعطاف پذیری استراتژیک چه تاثیری بر عملکرد صادراتی و توسعه بازار صادرات دارد ؟ ” این تحقیق با هدف بررسی تاثیر انعطافپذیری استراتژیک برعملکرد صادراتی انجامشدهاست .یافتهها نشان دهنده تاثیر انعطافپذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی بوده است. در پایان پیشنهاداتی برای مدیران و دست اندرکاران صادراتی ارائه شده است .
برنامه های دانش محور می تواند بخش مهمی از سیاست های صادراتی دولت را تشکیل دهند .بهتر است که سازمان های حمایت کننده از صادرات تهیه و تدارک اطلاعات درباره بازارهای صادراتی را در اولویت کار خود قرار دهند . با توجه به اینکه هر یک از صادر کنندگان مستقل از هم حرکت می کنند و اگر مراحل اجرایی صادرات به تصویر کشیده شود ، مشاهده خواهد شد که چه نیرو و سرمایه های کلانی در عرض یکدیگر در جریان است و به هدر می رود .بنابراین پیشنهاد می گردد ؛ صادر کنندگان با کمک سازمان های دولتی ( مانند مرکز توسعه صادرات) اقدام به تشکیل کمیته یا اتحادیه جهت انجام تحقیقات بازاریابی و مبادلات اطلاعات نمایند . همچنین به مدیران توصیه می شود که در برنامه ریزی استراتژیک خود گزینه های محیطی را درنظرگیرند تا بتوانند نسبت به تغییرات محیطی واکنش دهند .
کلمات کلیدی : انعطاف پذیری استراتژیک، عملکرد صادراتی، شرکت های صادرکننده، مدیریت بازرگانی ، استراتژی ، مزیت رقابتی
راهنمای نگارش پایان نامه و مقاله درباره بررسی تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت ...