۰.۰۰
تایید فرضیه
همانطور که در جدول (۴-۹) دیده میشود با انجام آزمون اسپیرمن در سطح اطمینان ۹۹ درصد، مقدار ۰.۰۰۱Sig = به دست آمد. چون مقدار ۰.۰۱ Sig< میباشد، لذا فرض صفر رد و فرض مقابل را میپذیریم. یعنی رابطهی معناداری بین محیط فیزیکی و وفاداری مشتریان وجود دارد. و از آنجا که میزان ضریب همبستگی اسپیرمن برای این آزمون ۰.۲۰ میباشد، لذا نوع رابطه مثبت میباشد. بدین ترتیب فرضیه فرعی سوم تحقیق در سطح اطمینان ۹۹% تأیید میگردد.
۴-۳-۲-۴- فرضیه فرعی چهارم
فرضیه فرعی چهارم تحقیق به صورت زیر بیان شده است:
فرضیه فرعی چهارم: بین سطح خدمات با وفاداری مشتریان بانک رفاه رابطه معناداری وجود دارد.
شکل ریاضی فرض آماری به صورت زیر است:
آزمون فرضیه
در جدول (۴-۱۰) نتایج محاسبه ضریب همبستگی بین سطح خدمات و وفاداری مشتریان ارائه گردیده است:
جدول(۴-۱۰): مقادیر ضریب همبستگی
فرضیه
تعداد
نوع آزمون
ضریب همبستگی
Sig
نتیجه آزمون
رابطه سطح خدمات و وفاداری مشتریان
۴۰۰
اسپیرمن
۰.۲۷
۰.۰۰
تایید فرضیه
همانطور که در جدول (۴-۱۰) دیده میشود با انجام آزمون اسپیرمن در سطح اطمینان ۹۹ درصد، مقدار ۰.۰۰۱Sig = به دست آمد. چون مقدار ۰.۰۱ Sig< میباشد، لذا فرض صفر رد و فرض مقابل را میپذیریم. یعنی رابطهی معناداری بین سطح خدمات و وفاداری مشتریان وجود دارد. و از آنجا که میزان ضریب همبستگی اسپیرمن برای این آزمون ۰.۲۷ میباشد، لذا نوع رابطه مثبت میباشد. بدین ترتیب فرضیه فرعی چهارم تحقیق در سطح اطمینان ۹۹% تأیید میگردد.
۴-۳-۲-۵- فرضیه فرعی پنجم
فرضیه فرعی پنجم تحقیق به صورت زیر بیان شده است:
فرضیه فرعی پنجم: بین ویژگی های پرسنل در ارتباط با مشتری با وفاداری مشتریان بانک رفاه رابطه معناداری وجود دارد.
شکل ریاضی فرض آماری به صورت زیر است:
آزمون فرضیه
در جدول (۴-۱۱) نتایج محاسبه ضریب همبستگی بین ویژگی های پرسنل در ارتباط با مشتری و وفاداری مشتریان ارائه گردیده است:
جدول(۴-۱۱): مقادیر ضریب همبستگی
فرضیه
تعداد
نوع آزمون
ضریب همبستگی
Sig
نتیجه آزمون
رابطه ویژگی های پرسنل در ارتباط با مشتری و وفاداری مشتریان
۴۰۰
اسپیرمن
۰.۲۵
۰.۰۰