متغیر پیش بینی
درجه آزادی
ضریب همبستگی پیرسون
ضریب تعیین
نتیجه نهایی
مفید بودن شخصی
فروش خدمت
۳۸۰
**۵۱۴٫
۹۷/۱۴
رابطه همبستگی متوسط میان متغیر پیش بینی و وابسته وجود دارد ۹۷/۱۴ درصد تغییرات متغیر ملاکرا می توان تحت تاثیر متغیر پیش بینی دانست.
نتایج کلی نشان می دهد که رابطه معنادار و مستقیمی بین مفید بودن شخصی و فروش خدمت وجود دارد و این رابطه در حد متوسط بوده و ۹۷/۱۴ درصد تغییرات متغیر ملاکرا می توان به متغیر پیش بینی نسبت داد.
۴-۳-۲-۶- فرضیه اصلی
H1: بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و میزان ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس رابطه معنی داری وجود دارد.
H0: بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و میزان ارتقا فروش خدمت در شعب بانک ملی شهر بندرعباس رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرض یک، نشان می دهد بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و فروش خدمت رابطه همبستگی معناداری وجود دارد. در طرف مقابل، فرض صفر، نشان دهنده وجود عدم همبستگی بین دو متغیر است که نشان می دهد هیچ رابطه همبستگی معناداری بین دو متغیر ملاکو مستقل وجود ندارد.
جدول ۴-۳۳- همبستگی و معناداری همبستگی بین نگرش به تبلیغات و فروش خدمت
متغیر پیش بینی
متغیر ملاک
تعداد
میزان همبستگی
سطح معناداری
ضریب همبستگی پیرسون
نگرش افراد به تبلیغات
فروش خدمت
۳۸۰
**۴۸۶٫
۰٫۰۰۰
با توجه به جدول فوق می توان نتیجه گرفت که بین نگرش افراد به تبلیغات و فروش خدمت رابطه معناداری و مثبت وجود دارد وضریب همبستگی پیرسون آنها برابر با **۴۸۶٫ می باشدکه نشان دهنده رابطه ای از نوع متوسط می باشد که در سطح ۹۹ درصد، معنادار می باشد.بنابراین فرضیه اصلی تحقیق نیز همانند سایر فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار می گیرد.
طبق جدول زیر، با توجه به رابطه معنادار و مثبت بین دو متغیر نگرش افراد به تبلیغات و فروش خدمت، تنها ۴۵/۲۴ درصد تغییرات مربوط به فروش خدمت در شعبات بانک ملی شهرستان بندرعباس را می توان به نگرش افراد به تبلیغات آنها نسبت داد و مابقی تحت تاثیر سایر عوامل است که در این تحقیق به آن پرداخته نشده است.
جدول ۴-۳۴- وضعیت همبستگی بین نگرش افراد نسبت به تبلیغات و فروش خدمت