پرسشنامهی سبک های یادگیری
ضرایب روایی
سطح معنی داری
تجربه عینی
۶۲/۰
۰۱/۰ p <
مشاهده تأملی
۶۰/۰
تفکر انتزاعی
۶۷/۰
آزمایشگری فعال
۷۰/۰
روش تجزیه وتحلیل داده ها
بهمنظور تجزیه و تحلیل دادهها در این پژوهش از روشهای آماری زیر استفاده میشود:
روشهای آمار توصیفی مانند محاسبهی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، کمترین و بیشترین نمره؛
از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا[۲۰۶]) و تحلیل واریانس یکراهه (آنوا[۲۰۷]) برای بررسی تفاوت بین گروهها؛
از آلفای کرونباخ، تنصیف جهت محاسبهی ضرایب اعتبار و پایایی آزمونها؛
از روایی سازهای جهت محاسبه روایی پرسشنامه استفاده میگردد.
جهت تحلیل داده ها، از نرم-افزار بسته آماری برای علوم اجتماعی[۲۰۸] (SPSS)، نسخه ۱۶ استفاده شد.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
مقدمه
تجزیه و تحلیل به عنوان فرآیندی از روش علمی، یکی از پایه های اساسی هر روش تحقیقی به شمار میرود. در این فصل اطلاعات گردآوری شده از نمونه آماری تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در خصوص فرضیههای مطرح شده، به نتیجهگیری آماری پرداخته شده است. داده های حاصل از این تحقیق با بهره گرفتن از نسخه ۱۶ نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شده و گزارش تحقیق در قالب تحلیلهای توصیفی و استنباطی، ارائه میشود. در این فصل به تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعآوری شده پژوهش در دو قسمت کلی پرداخته شده است و یافته ها در دو قسمت زیر ارائه شده اند.
الف) یافته های توصیفی شامل میانگین، انحراف معیار، کمترین و بیشترین نمره های دانش آموزان در متغیرهای مورد مطالعه.
ب) یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش شامل نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) و تحلیل واریانس یکراهه در متن مانوا و آزمون پیگیری.
الف) یافته های توصیفی
در این بخش، یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای مورد مطالعه ارائه شده است. جدول ۱-۴ میانگین، انحراف معیار، کمترین و بیشترین نمره ها را در متغیرهای سبکهای یادگیری، هوش هیجانی و مؤلفه های آن و انگیزه پیشرفت را برای آزمودنیها نشان میدهد.
بیشترین
کمترین
انحراف معیار
میانگین
شاخص آماری
متغیر