پژوهشگر در انجام این تحقیق با محدودیت های بسیاری مواجه شد که در ذیل اشاره می شود.
زمان انجام این تحقیق با ایام امتحانات دانش آموزان مصادف شد که در نتیجه پژوهشگر زمان کمی برای پر کردن پرسشنامه ها در اختیار داشت.
با توجه به نتایج بدست آمده از جداول آماری بیشتر پاسخگویان گزینه “نظری ندارم ” را انتخاب کرده اند.که این بیانگر دو موضوع است .اول اینکه چون پرسشنامه در خصوص نحوه تدریس دبیران بوده نظر واقعی خود را بیان نکرده اند و دوم اینکه با توجه به نتایج پری تست پرسشنامه که پژوهشگر از سوالات دام استفاده کرده بود و گروه سنی پاسخگویان،پژوهشگر در پرسشنامه اصلی سئوالات را بصورت واضح مطرح کرده و اقدام به حذف سئوالات دام نمود.
از دیگر محدودیت های این تحقیق عدم همکاری مدیران مدارس با پژوهشگر در خصوص تکمیل پرسشنامه ها می توان نام برد.
منابع و ماخذ
منابع فارسی :
ابیلی ، خداداد ( ۱۳۷۴ ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.
ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (۱۳۸۲). روشهای کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.
ازکیا، مصطفی (۱۳۷۴). جامعهشناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.
ایزدی، رضا،(۱۳۸۰)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.
اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(۱۳۸۴)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.
احدیان، محمد و داود محمدی، ۱۳۷۷، مباحث تخصصی در تکنولوژی آموزشی، تهران: انتشارات ققنوس.
احدیان، محمد و آقازاده، محرم. راهنمای روشهای نوین تدریس برای آموزش و کارآموزی. چاپ چهارم، تهران: نشر آییژ، ۱۳۸۲٫
ارجمندی، غلامرضا،۱۳۸۵٫ مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(۱) ویراستار دکتر بهمن زندی، ۹۰-۶۵٫تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، ۱۳۷۳
انتخابی، امیر. شهرود و رجبی، سید مسعود، ۱۳۸۷، بررسی و تحلیل سطوح مختلف سواد رسانه ای، پژوهشنامه سواد رسانه ای، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام.
اولسون، دیوید، ۱۳۷۷، رسانه ها و نمادها، صورت های بیان، ارتباط و آموزش، ترجمه محبوبه مهاجر، تهران: سروش.
باکینگهام، دیوید؛ ۱۳۸۹٫ آموزش رسانه ای، ترجمه حسین سرافراز، چاپ اول، تهران: ناشر دانشگاه امام صادق (ع).
ببی، ارل (۱۳۸۳). روش های تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمۀ رضا فاضل، تهران: سمت.
بیکر، ترز ال. (۱۳۷۷). نحوۀ انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمۀ هوشنگ نائبی، تهران: روش.
پستمن، نیل . طباطبایی، دکتر صادق . زندگی در عیش و مردن در خوشی . انتشارات سروش.
تافلر، الوین، ۱۳۷۸، شوک آینده، ترجمه حشمت الله کامرانی، نشر نو
تودارو، مایکل (۱۳۷۹). توسعه اقتصادی در جهان سوم. ترجمهی غلامعلی فرجادی. تهران، انتشارات سازمان برنامه و بودجه
تیموثی، دی گرین، ابی براون، مترجم: دکترمحمد عطاران، پروژههای چند رسانهای درکلاس درس انتشارات مؤسسه توسعه فناوری اطلاعات آموزشی مدارس هوشمند، ۱۹۹۹
حافظنیا، محمدرضا (۱۳۸۳). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ دهم، تهران: سمت.
خانیکی، هادی. ۱۳۷۶٫ رسانه های جمعی و امنیت ملی. چاپ اولف جلد دوم، تهران: انتشارات وزارت کشور.
دادگران، سید محمد، ۱۳۷۷، مبانی ارتباطات جمعی، چاپ دوم، انتشارات فیروزه
دلاور، علی ( ۱۳۸۳). مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، چاپ سوم، تهران: رشد.
- دلاور، علی ( ۱۳۸۴). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علومتربیتی، چاپ دهم، تهران: رشد.
دواس، دی، ای. (۱۳۸۳). پیمایش در تحقیقات اجتماعی، ترجمۀ هوشنگ نائبی، چاپ پنجم، تهران: نشر نی.
رفیعپور، فرامرز (۱۳۷۴). کندوکاوها و پنداشتهها، تهران: انتشارات سهامی انتشار.
ساروخانی، باقر. ۱۳۸۱ جامعه شناسی وسایل ارتباط جمعی. تهران: انتشارات اطلاعات
نگارش پایان نامه در مورد بررسی تاثیر میزان سواد رسانه ای دبیران آموزش و پرورش ...