- دکوراسیون، اتاق کارکنان (نور، رنگ، پوشش کف دیوارها، شیشه و…) باید شیک و مناسب باشد.
۲- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد قابلیت اعتماد
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد قابلیت اعتماد ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد قابلیت اعتماد کیفیت خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- وقتی کارکنان پلیس راهور وعده انجام کاری را در زمان مشخصی می دهند، باید به وعده خود عمل نمایند.
- کارکنان پلیس راهور باید قابل اعتماد باشند.
- پلیس راهور باید سوابق اربابرجوع را با دقت نزد خود حفاظت کنند.
۳- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد قابلیت اطمینان
- کارکنان راهور باید مهارت ارائه خدمات را داشته باشند.
- کارکنان راهور باید تخصص انجام کار را داشته باشند.
- شهروندان در دریافت خدمات از کارکنان پلیس راهور باید احساس امنیت داشته باشند.
- کارکنان راهور باید توانمندی آن را داشته باشند که باور شهروندان را نسبت به خدمات پلیس مثبت نمایند.
۴- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد کیفیت رفتاری
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد کیفیت رفتاری ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد کیفیت رفتاری خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- وقتی اربابرجوع مشکل خدماتی مرتبط با راهور دارد، کارکنان راهور باید برای حل آن تلاش نمایند.
- کارکنان پلیس راهور همیشه باید به اربابرجوع مساعدت نمایند.
- کارکنان راهور باید با اربابرجوع رابطه صمیمانهای برقرار نمایند.
۵- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد پاسخگویی به شهروندان
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد پاسخگویی به شهروندان ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد پاسخگویی به شهروندان کیفیت خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- کارکنان پلیس راهور باید دقیق و راستگو در همه امور باشند.
- کارکنان پلیس راهور باید برای پاسخگویی به شهروندان اشتیاق داشته باشند.
- پلیس راهور مکلف به جبران خسارات وارده ناشی از ارائه خدمات به شهروندان میباشد.
- کارکنان پلیس راهور باید در کمترین زمان ممکن به شهروندان خدمات ارائه دهند.
- کارکنان پلیس راهور باید مسئولیت اعمال خود را بدون تلاش برای پنهان کردن، منحرف کردن یا کاهش مجرمیت واقعاً بپذیرید.
- در محل ارائه خدمات راهور باید صندوق پیشنهادات، انتقادات، شکایات وجود داشته باشد.
- پلیس راهور باید در سریعترین زمان ممکن شکایات و انتقادات شهروندان رسیدگی و به ذینفع اطلاعرسانی نماید.
۶- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد پاسخگویی قانونی
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد پاسخگویی قانونی ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد پاسخگویی قانونی کیفیت خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- خدمات پلیس راهور صرفاً بر اساس قانون به شهروندان ارائه شود.
- کارکنان پلیس راهور باید درباره تمام اقداماتی که انجام می دهند، در سلسله مراتب فرماندهی به طور مستقیم پاسخگو باشند.
- کارکنان پلیس راهور باید هر گونه تخلف در حین ارائه خدمات را در اسرع وقت به سلسله مراتب گزارش نمایند.
- کارکنان پلیس راهور در ارائه خدمات، نباید قوانین و آئیننامه، خطمشیهای سازمانی، یا روشها را نقض کنند.
- کارکنان پلیس راهور باید از هر گونه رفتار یا فعالیت خارج از وظیفه که باعث بیاعتباری، بیاحترامی، اختلال در عملکرد و یا ناکارآمدی سازمان می شود، خودداری نمایند.
۷- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد موقعیت (دسترسی)
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد موقعیت (دسترسی) ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد موقعیت (دسترسی) کیفیت خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- مکان ارائه خدمات راهور باید برای شهروندان سهلالوصول باشد.
- محل ارائه خدمات راهور باید امکانات رفاهی (پارکینگ، سرویس بهداشتی، دستگاه فتوکپی، بوفه، … ) مناسب برای اربابرجوع داشته باشد.
- در محل ارائه خدمات راهور باید شعبهای از سازمانهای اصلی دخیل (مرتبط) در فرایند ارائه خدمات راهور از قبیل: بانک، دستگاه قضایی، دفاتر ثبت اسناد، گمرک، و… دایر باشد.
- در محل ارائه خدمات راهور باید تابلوی اطلاعرسانی (تابلوی راهنمای طبقات، باجهها، سیستم نوبتدهی و…) داشته باشد.
- تعامل شهروندان با مراکز خدماتی راهور باید به صورت تلفنی نیز ممکن باشد.
- راهور باید به تعاملات شهروندان با مراکز ارائه خدمات راهور از طریق پست نیز پاسخ دهد.
- راهور باید به تعاملات شهروندان با مراکز ارائه خدمات راهور، از طریق پست الکترونیکی (ایمیل) نیز پاسخ دهد.
- پلیس راهور باید بستر تعامل اینترنتی با شهروندان را در مراکز خدماتی راهور مهیا نماید.
۸- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد الزامات عملکردی
نتایج تجزیه و تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که کلیه مؤلفه های بُعد الزامات عملکردی ضریب عاملی آن بیش از ۵/۰ بود. لذا میتوان گفت؛ مؤلفه های بُعد الزامات عملکردی کیفیت خدمات پلیس راهور بهشرح زیر است.
- رنگ محصولات تولیدی راهور (مثل گواهینامه، پلاک خودرو و…) باید ظاهری زیبا داشته باشد.
- محصولات خدماتی راهور (مثل انواع گواهینامه رانندگی) باید هوشمند باشد.
- محل ارائه خدمات راهور باید تجهیزات ایمنی (کمکهای اولیه، کپسول آتش نشانی و…) داشته باشد.
- ابعاد ظاهری (اندازه) محصولات راهور (مثل گواهینامه، پلاک خودرو و…) باید مناسب باشد.
۹- مؤلفه های کیفیت خدمات پلیس راهور در بُعد فنآوری اثربخش
پروژه های پژوهشی در مورد مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ...