۵۵- توانایی حل مسائل کلی
۵۶- میزان رشد و توسعه فردی
۵۷- میزان رشد و توسعه گروهی
۵۸- میزان رشد و توسعه سازمانی و توجه به رشد و پیشرفت کارکنان
۵۹- انجام تمامی امورات مربوطه
۶۰- انجام وظایف فراتر از وظایف قید شده در شرح وظایف
۶۱- انجام امورات و وظایف محوله با دقت
۶۲- پیگیری وظایف و ماموریتها تا حصول نتیجه
۶۳- استفاده مناسب از تجهیزات و بکارگیری بهینه آن
۳-۵- روایی و پایایی پرسش نامه
برای اینکه پرسشنامه بتواند متغیرهای تحقیق را به درستی اندازه گیری کند، دو معیار عمده برای آزمون صحت و خوب بودن آن، روایی و پایایی است. روایی نشان میدهد که ابزار تا چه حد مفهومی که باید اندازه گیری شود را میسنجد و پایایی به ثبات و پیوستگی سئوالات مربوط به یک شاخص بستگی دارد. روایی و پایایی دقت علمی پژوهش را تصدیق و تأیید می کند(داناییفرد و همکاران، ۱۳۸۹، ۳۴۳). ابزار سنجش باید از روایی لازم برخوردار باشد تا محقق بتواند داده های متناسب با تحقیق را گردآوری نماید(حافظ نیا، ۱۳۸۱، ۱۵۵).
۳-۵-۱- روایی پرسش نامه
در این تحقیق برای برآورد میزان دقت ابزار تحقیق که پرسشنامه میباشد، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده شده است، بدین ترتیب که پس از تنظیم سئوالات پرسشنامه، در اختیار استاد راهنما و مشاور قرار گرفت و این خبرگان و متخصصان فن روایی آن را تأیید نمودند. همچنین به منظور تعیین میزان همخوانی سئوالات با اهداف و سئوالات پژوهش محقق مبادرت به اندازه گیری روایی سازه نموده است که مشروح آن در فصل چهارم ارائه می شود.
۳-۵-۲- پایایی پرسش نامه
در این تحقیق از ضریب پایایی آلفای کرونباخ استفاده گردید. بدین منظور برای محاسبه پایایی تعداد ۲۰ عدد پرسشنامه بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی توزیع و جمع آوری گردید که محاسبه میزان آلفای کرونباخ هر یک از دسته سئوالات و کل پرسشنامه به شرح جدول ۳-۲ میباشد. تعداد سئوالات پرسش نامه تحقیق ۶۳ سئوال میباشد که بصورت دو سویه برای سنجش وضعیت فعلی ارزیابی عملکرد و وضعیت مطلوب ارزیابی عملکرد تهیه گردید. نتایج حاصل از ضریب الفای کرونباخ نشان دهنده مورد قبول بودن پایایی پرسش نامه میباشد.
جدول ۳-۲- ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه
نوع سئوالات
تعداد سئوالات
ضریب آلفای کرونباخ
سئوالات مربوط به وضعیت فعلی
۶۳
۷/۹۵ درصد
سئوالات مربوط به وضعیت مطلوب
۶۳
۴/۹۸ درصد
سئوالات مربوط به کل پرسش نامه
۱۲۶
۹۷ درصد