۵-۳-۶ فرضیه فرعی ششم ۸۷
۵-۴ محدودیت های پژوهش ۸۷
۵-۵ پیشنهادات برای محققان آتی ۸۸
منابع و مأخذ ۸۹
پیوست ۹۴
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۴-۱ معرفی و تفکیک نمادهای استفاده شده برای متغیر های مدل ۶۰
جدول ۴-۲ اماره های تو صیفی متغیر های تحقیق ۶۰
جدول ۴-۳ خروجی آزمون چاو فرضیه فرعی اول ۶۲
جدول ۴-۴ خروجی آزمون هاسمن فرضیه فرعی اول ۶۳
جدول ۴-۵ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی اول ۶۴
جدول ۴-۶ آزمون دوربین واتسون ۶۴
جدول ۴-۷ خروجی آزمون چاو فرضیه فرعی دوم ۶۵
جدول ۴-۸ خروجی آزمون هاسمن فرضیه فرعی دوم ۶۶
جدول ۴-۹ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی دوم ۶۶
جدول ۴-۱۰ خروجی آزمون دوربین واتسون ۶۷
جدول ۴-۱۱ خروجی آزمون چاو فرضیه فرعی سوم ۶۸
جدول ۴-۱۲ خروجی آزمون هاسمن فرضیه فرعی سوم ۶۹
جدول ۴-۱۳ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی سوم ۷۰
جدول ۴-۱۴ آزمون دوربین واتسون فرضیه فرعی سوم ۷۰
جدول ۴-۱۵ خروجی آزمون چاو فرضیه فرعی چهارم ۷۱
جدول ۴-۱۶ نتیجه آزمون هاسمن فرضیه فرعی چهارم ۷۲
جدول ۴-۱۷ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی چهارم ۷۲
جدول ۴-۱۸ آزمون دوربین واتسون ۷۳
جدول ۴-۱۹ آزمون چاو فرضیه فرعی پنجم ۷۴
جدول ۴-۲۰ آزمون هاسمن فرضیه فرعی پنجم ۷۴
جدول ۴-۲۱ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی پنجم ۷۵
جدول ۴-۲۲ آزمون دوربین واتسون فرضیه فرعی پنجم ۷۵
جدول ۴-۲۳ خروجی آزمون چاو فرضیه فرعی ششم ۷۶
جدول ۴-۲۴ آزمون هاسمن فرضیه فرعی ششم ۷۷
جدول ۴-۲۵ تخمین مدل خطی فرضیه فرعی ششم ۷۸
جدول ۴-۲۶ آزمون دوربین واتسون فرضیه فرعی ششم ۷۸
جدول ۴-۲۷ آزمون مانایی ۷۹
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل ۱-۱ مدل مفهومی تحقیق ۷
شکل ۲-۱ سیستم مدیریت عملکرد ۱۶
شکل ۲-۱ الگوی مفهومی تامین و تخصیص منابع مالی ۲۸
چکیده
چگونگی ارتقاء سطح اثربخشی آموزشی برای تحقق اقتصاد دانایی محور به عنوان یکی از چالشهای اساسی پیش روی مدیران و برنامه ریزان قرار داشته و در این خصوص سیاست های مختلفی به کار گرفته شده است که تغییر در سازوکارهای تأمین و تخصیص منابع مالی یکی از مهم ترین آنان به شمار میرود. امروزه تأمین مالی آموزشی بر اثر تقاضای فزاینده برای آن، از یک سو و محدودیت عمومی منابع مالی این بخش، از سوی دیگر با مشکل مواجه گشته است. در ایران، پژوهش هاى معدودی برای ارزیابی میزان و نحوه تأثیر عوامل آموزشی انجام شده است، اما تأثیر و اهمیت منابع مالی در عملکرد آموزشی، به ویژه در مناطق آموزش و پرورش استان گیلان مورد بررسى قرار نگرفته است، از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر منابع مالی بر عملکرد آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان گیلان صورت پذیرفته است و پژوهشی کاربردی از نوع توصیفی می باشد و به لحاظ شیوه جمع آوری داده ها در زمره پژوهش های اسنادی محسوب می گردد. جامعه آماری تحقیق، کلیه مناطق ۳۳ گانه آموزش و پرورش استان گیلان از آغاز سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۲ می باشد. در راستای آزمون فرضیه های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده ها از مدل دادههای تلفیقی و روش های تخمین از جمله مدل اثرات تصادفی، روش حداقل مربعات تعمیم یافته، آزمون چاو، آزمون هاسمن و آزمون دوربین واتسون بهره گرفته شده است. یافته های تحقیق نشانگر تایید هر شش فرضیه فرعی بوده، ولی در فرضیه سوم وچهارم معناداری بیشتر بوده و در عملکرد اموزشی بیشتر موثر میباشند و نتایج تحقیق حاکی از آن است که کمک مردمی در عملکرد آموزشی موثرتر بوده و با آن ارتباط معنا داری دارد.
کلید واژه: عملکرد آموزشی، منابع مالی، آموزش و پرورش
فصل اول
کلیات تح
قیق
۱-۱ مقدمه
عصر حاضر با بروز و ظهور پدیده جهانی شدن، تغییرات و تحولات اساسی ساختاری بیشماری را در ابعاد اقتصادی، تجاری و همچنین منابع انسانی به سازمانهای در عرصه رقابت تحمیل نموده است. چالشهای جدید فرا روی سازمانها، اهمیت جایگاه برنامهریزی راهبردی را برای مدیران بیش از پیش روشن ساخته، چرا که امروزه تفکر راهبردی و حرکت بر مبنای راهبردها، سازمانها را برای رویارویی و انطباقپذیری موفقیتآمیز با محیطی چنین رقابتی و پویا توانمند میسازد که در این راستا، ارزیابی عملکرد درونی سازمان و ارزیابی محیط رقابتی که سازمان در آن فعالیت میکند به منزله دو ابزار نیرومند در اختیار مدیران به شمار میرود که به واسطه ارائه شناخت بهتر و حقیقی تر از وضعیت موجود سازمان، آن را به وضعیت مطلوب و ایده آل خود که در سند چشمانداز سازمان ترسیم شده است، رهنمون میسازد (صابری، ۱۳۹۲).
آموزش و پرورش همواره ارتباط نزدیکی با پیشرفت جوامع داشته و در اغلب کشورها توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش در اولویت خاصی قرار دارد. مدل نظری رشد اقتصادی بر مکانیزم های مختلفی که آموزش و پرورش از طریق آن می تواند رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد، تأکید کرده است(موریل و اسمیت، ۲۰۱۱). چگونگی ارتقا سطح اثربخشی آموزشی برای تحقق اقتصاد دانایی محور به عنوان یکی از چالش های اساسی پیش روی مدیران و برنامه ریزان قرار داشته و در این خصوص سیاست های مختلفی به کار گرفته شده است که تغییر در سازکارهای تأمین و تخصیص منابع مالی یکی از مهم ترین آنان به شمار میرود.
امروزه تأمین مالی آموزشی بر اثر تقاضای فزاینده برای آن، از یک سو و محدودیت عمومی منابع مالی این بخش، از سوی دیگر با مشکل مواجه گشته است. این مشکل در طی دهه ۱۹۸۰ با کاهش سهم هزینههای آموزشی در تولید ناخالص ملی آغاز شد که دلیل اصلی آن محدودیت عرضه منابع مالی دولتی بود. این روند در چند سال اخیر در کشورهای در حال توسعه که در اغلب آن ها تأمین مالی آموزشی بر عهده دولت بود، نیز آغاز شده است.
در ایران، پژوهش هاى معدودی برای ارزیابی میزان و نحوه تأثیر عوامل آموزشی انجام شده است، اما تأثیر و اهمیت منابع مالی در عملکرد آموزشی، به ویژه در مناطق آموزش و پرورش استان گیلان مورد بررسى قرار نگرفته است، از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر منابع مالی بر عملکرد آموزشی مناطق آموزش و پرورش استان گیلان صورت پذیرفته است.
۱-۲ بیان مسئله
دانلود مطالب پایان نامه ها در رابطه با بررسی تأثیر منابع مالی بر عملکرد آموزشی مناطق آموزش و ...