فرضصفر: بین مولفه های استراتژی بازاریابی پایگاه داده دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرضيک: بین مولفه های استراتژی بازاریابی پایگاه داده دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
همبستگي پيرسون | آماره |
ميزان ضريب همبستگي | 0.869 |
سطح معناداري | 0.000 |
جدول 4- 7) همبستگي براي آزمودني ها درمتغیرهای استراتژی بازاریابی پایگاه داده
نتایج به دست آمده در جدول بالا نشان می دهد که همبستگی بین متغیرها مثبت است. یعنی با بالا رفتن نحوه ایجاد و طراحی وب سایت های بازاریابیمیزان نمره درتامین بازار هدفافزایش می یابد و بالعکس.همچنین میزان این همبستگی معنادار است چون در میزان ضریب همبستگی0.869سطح معناداری مشاهده شده(0.000)کوچکتر از 0.05 است. بنابراین فرضیه ی ما مبنی بر معناداری بین متغیرها با میزان اطمینان 0.95 و میزان احتمال خطای 0.05 تایید می شود.یعنی فرض صفر رد می شود و فرض مخالف تایید می شود. تایید می شود که بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
4-3-1-4- فرضيه سوم
بین مولفه های استراتژی بازاریابی رابطه ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضصفر: بین مولفه های استراتژی بازاریابی رابطه ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرضيک: بین مولفه های استراتژی بازاریابی رابطه ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
همبستگي پيرسون | آماره |
ميزان ضريب همبستگي | 0.551 |
سطح معناداري | 0.000 |
جدول 4- 8) همبستگي براي آزمودني ها در متغيرهای استراتژی بازاریابی رابطه ای
نتایج به دست آمده در جدول بالا نشان می دهد که همبستگی بین متغیرها مثبت است. یعنی با بالا رفتن بهره گیری از پرداخت الکترونیکی و افزایش سرعت تبادلات مالی میزان نمره دررضایت مندی افزایش می یابد و بالعکس.همچنین میزان این همبستگی معنادار است چون در میزان ضریب همبستگی 0.551 سطح معناداری مشاهده شده(0.000)کوچکتر از 0.05 است. بنابراین فرضیه ی ما مبنی بر معناداری بین دو متغیر با میزان اطمینان 0.95 و میزان احتمال خطای 0.05 تایید می شود.یعنی فرض صفر رد می شود و فرض مخالف تایید می شودکه بین مولفه های استراتژی رابطه ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
4-3-1-5- فرضيه چهارم
بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضصفر: بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرضيک: بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.