براساس مقایسه انجام شده با متون و بررسی کفایت نظری مدل تحقیق، پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه می گردد:
اجرای مدل تحقیق در جوامع آماری دیگر
بررسی روابط بین ابعاد کیفیت با نگرش مصرف کننده در قالب ماتریس کواریانس و مدل معادلات ساختاری
بررسی نقش میانجی تناسب ادراک شده در رابطه با کیفیت و نگرش مصرف کننده
بررسی این امر در سایر شرکت های تولید کننده محصولات غذایی از جمله هانی و …
۸-۵- محدودیت های تحقیق
۱- دشواری در انتخاب نام تجاری که بین مردم شناخته شده باشد و هم اینکه به طور چشم گیری توسعه نام تجاری را مانند برندهایی نظیر سامسونگ، ال جی ، سونی و… تجربه نکرده باشد .
۲-پاسخ دهندگان به پرسشنامه این تحقیق شامل کسانی بودند که حداقل یکبار از محصولات چیکا استفاده کرده بودند و این امر زمان زیادی را برای پر کردن تعداد پرسشنامه مورد نیاز از ما گرفت.
۳- درک سنگین مفهوم توسعه نام تجاری برای برخی از پاسخ دهندگان.
۴- تعداد زیاد سوالات و بی حوصلگی برخی از پاسخ دهندگان برای تکمیل کامل پرسشنامه.
منابع و مآخذ
الف- منابع فارسی
۱-حافظ نیا، محمد رضا، ۱۳۸۳، مقدمه ای بر روش تحقیق درعلوم انسانی، انتشارات سمت، تهران.
۲-خاکی، غلامرضا، ۱۳۸۴، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی،چاپ دوم، انتشارات بازتاب، تهران.
۳-ساترلند، ماکس، ترجمه سینا قربانلو،۱۳۸۰، روانشناسی تبلیغات تجاری، انتشارات مبلغان، تهران.
۴-کاتلر، فیلیپ، آرمسترانگ، گری، ترجمه بهمن فروزنده، ۱۳۸۵، اصول بازاریابی، انتشارات آموخته، اصفهان.
۵-نوئل کاپفرر، ژان، ترجمه سینا قربانلو، ۱۳۸۵، مدیریت راهبردی نام تجاری، انتشارات مبلغان، تهران.
۶-آذر، عادل; مومنی، منصور، ۱۳۷۸، آمار و کاربرد آن در مدیریت ، جلد۱، چاپ۳، انتشارات سمت، تهران.
۷-آذر، عادل، مؤمنی، منصور، ۱۳۸۳: آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم، انتشارات سمت، تهران.
۸-دانایی فرد، حسن، آذر، عادل، و الوانی، مهدی، ۱۳۸۳، روشهای تحقیق در مدیریت، رویکرد کمی، چاپ اول: انتشارات صفار، تهران.
۹-دلاور، علی، ۱۱۳۸۳، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی: چاپ آرین، تهران
۱۰-سرمد، زهره، حجازی، الهه، بازرگان، عباس، ۱۳۸۱، روشهای تحقیق در علوم رفتاری: انتشارات آگاه، تهران.
۱۱- مقیمی ، سید محمد (۱۳۷۷)، سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی ، نشر ترمه ، چاپ اوّل
۱۲- جلالی، مهدی (۱۳۸۲) بررسی و تبیین تاثیر نام تجاری بر تغییر رفتار مصرف کنندگان در صنایع مواد غذایی شرکت های “یک و یک” و “چین چین” ، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
۱۳-جلالی،مهدی(۱۳۸۹)، طراحی و تبیین الگوی ارزیابی نگرش مصرف کننده از گسترش نام تجاری، پایان نامه دکتری، دانشگاه شهید بهشتی.
۱۴-پارسا،سمانه(۱۳۸۹)، ببرسی پذیرش تعمیم برند با بهره گرفتن از مدل Logit، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
۱۵-ربیعی، محبوبه(۱۳۸۲)، بررسی تاثیر استراتژی تعمیم نام تجاری بر نگرش مصرف کننده از محصول جدید، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
۱۶-عاطفی، بهناز(۱۳۸۹)، بررسی تاثیر استراتژی تعمیم نام تجاری بر نگرش مصرف کننده از محصول جدید(مطالعه موردی برند اسنوا)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور.
۱۷- جباری، یاسر(۱۳۸۹)، بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده، دانش محصول و اعتماد به نام تجاری والد در پذیرش توسعه نام تجاری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
۱۸-کردرستمی،الیکا(۱۳۸۹)، بررسی اثر کیفیت ادراک شده، تصویر شناسه و تصویر محصول، بر نگرش مصرف کننده نسبت به توسعه شناسه در شرکت صنایع غذایی کاله، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
۱۹- براون،تورم(۱۳۸۶)، فلسفه نام های تجاری، ترجمه عطیه بطحایی، چاپ اول، تهران: انتشارات فرا.
۲۰- کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری(۱۳۸۳) ” اصول بازاریابی” ترجمه علی پارسیان، نشر ادبستان.
۲۱- کاتلر، فیلیپ(۱۳۸۳)” کاتلر در مدیریت بازار” ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد،تهران: انتشارات فرا.
۲۲-اشکان نژاد، مهرسیما(۱۳۸۶)، بررسی تاثیر دانش مصرف کننده از محصول و شناسه بر ارزیابی توسعه شناسه، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
۲۳- روستا، احمد؛ ونوس، داور و ابراهیمی، عبدالحمید(۱۳۸۱)، مدیریت بازاریابی، نشر سمت، چاپ ششم ، تهران.
۲۴- علیمی، مریم(۱۳۸۴)، بررسی تاثیر استراتژی تعمیم شناسه بر نگرش مصرف کننده از محصول جدید. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
۲۵- مومنی، منصور(۱۳۸۶). تحلیل های آماری با بهره گرفتن از SPSS انتشارات کتاب، تهران.
۲۶- میلر، مور(۱۳۸۵)، کسب و کار نام های تجاری، ترجمه عطیه بطحایی و پرویز درگی، چاپ اول، انتشارات رسا، تهران.
ب- منابع لاتین
۱- Aaker, D. A & Keller, K. (1990),” Consumer Evaluation of Brand Extensions” Journal of Marketing , Vol. 54, Issue 1, PP.15-27.
۲- Aaker, D .A. (1990),” Brand Extension: The Good, The Bad and The Ugly” Sloan Management Review, Vol.31, Issue, 4, PP.10-47
۳-Aaker D.A. (1996), “Measuring Brand Equity across Products and Markets” California Management Review, 38(3) .PP: 102-20.
۴-Ambler T and Styles C. (1997). ” Brand Development Versus New Product Development: Towards A Process Model Of Extension Decisions", Journal Of Product And Brand Management. 6(1), PP: 13-26.
۵- Bhat A. (1997). ” Investing The Dimension Of The Fit Between A Brand And Its Extension” , Winter Educators Conference Proceedings, Vol.8,Pp:186.
۶- Bhat S. and Reddy S .K. (2001)."The Impact of Parent Brand Attribute Associations and Affect on Brand Extension Evaluation” Journal of Business Research, Vol .53, PP: 111-220
۷- Chaudhuri A (2001)” The Chain of Effects From Brand Trust And Brand Affect To Brand Performance: The Role of Brand Loyalty” , Journal of Marketing, Vol. 65 , Pp:81-93
۸- Farquhar H. and Herr M. And Fazio R. H.(1990)” A Relational Model For Category Extension of Brands” , Advances In Consumer Research, Vol.17, PP:856-860
۹- John D.R. And Loken B. (1998)” The Negative Impact of Extension: Can Flagship Products Be Diluted?” Journal Of Marketing, Vol.62, PP:19
۱۰- Keller K.L. (2003).” Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity"2nd ed Prentice- Hall, New York, N y. PP: 3
استفاده از منابع پایان نامه ها درباره بررسی-تاثیر-ا-ستراتژی-تعمیم-نام-تجاری-بر-نگرش-مصرف-کننده-از-محصول-جدید- فایل ۶۹