- بین تبلیغات موبایلی با نیات رفتاری مشتریان رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیربرابر با ۶۶/۹ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان ارتباط بین متغیرهای تبلیغات موبایلی با نیات رفتاری مشتریان برابر با ۸۹/۰ می باشد.
- بین درک سهولت استفاده از تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیربرابر با ۱۵/۷ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان ارتباط بین متغیرهای درک سهولت استفاده از تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان برابر با ۵۷/۰ می باشد.
۲.۱) بین درک سودمندی تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیربرابر با ۲۱/۳ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان ارتباط بین متغیرهای درک سودمندی تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان برابر با ۲۱/۰ می باشد.
۳.۱) بین شرایط تسهیلی تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیربرابر با ۶۷/۷ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان ارتباط بین متغیرهای شرایط تسهیلی تبلیغات موبایلی و نیات رفتاری مشتریان برابر با ۶۷/۰ می باشد.
- بین نیات رفتاری مشتریان و قصد خرید/ عدم خرید محصول رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، میزان آماره ی t بین دو متغیربرابر با ۴۷/۱۱ می باشد و از آن جا که در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان ارتباط بین متغیرهای نیات رفتاری مشتریان و قصد خرید/ عدم خرید برابر با ۸۴/۰ می باشد.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱) مقدمه
از بخش های پراهمیت پژوهش که در حقیقت می تواند روشی برای تبدیل نتایج آماری آزمون فرضیات به عمل باشد، تجزیه و تحلیلی درست و پیشنهادات کاریردی و مناسب است. پیشنهادات کاربردی برای قلمروی تحقیق می تواند تا حدودی در حل مسایل سازمانی مربتط با موضوع پژوهش مسئولین و کارشناسان مربوطه را یاری نماید. در این فصل ابتدا نتایج بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی بصورت خلاصه ارائه می گردد، سپس بر مبنای نتایج بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی، پیشنهادات تحقیق حاصل از بررسی فرضیه ها ارائه می گردد. این فصل با پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی خاتمه می یابد.
۵-۲) نتایج آمار توصیفی
۵-۲-۱) توصیف متغیر های جمعیت شناختی
نتایج حاصل از داده های بدست آمده نشان می دهد که در این مطالعه،
- جنسیت:
- تعداد ۹۲ نفر از پاسخ دهندگان، یعنی ۷/۲۳ درصد زن هستند.
- تعداد ۲۹۳ نفر از پاسخ دهندگان، یعنی ۳/۷۵ درصد مرد می باشند.
- تعداد ۴ نفر از پاسخ دهندگان، یعنی ۱ درصد به این سوال پاسخ نداده اند.
- از نظر سنی:
- سن تعداد ۱۸۸ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۳/۴۸ درصد بین ۲۰ تا ۳۰ سال
- سن تعداد ۱۴۶ نفر از پاسخ دهندگان یعنی۵/۳۷ درصد بین ۳۱ تا ۴۰ سال
- سن تعداد ۴۴ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۳/۱۱ درصد بین ۴۱ تا ۵۰ سال
- سن تعداد ۱۱ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۸/۲ درصد بیش از ۵۰ سال می باشد.
- میزان تحصیلات:
- سطح تحصیلات تعداد ۳۴ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۷/۸ درصد دیپلم
- سطح تحصیلات تعداد ۴۹ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۶/۱۲ درصد فوق دیپلم
- سطح تحصیلات تعداد ۲۳۷ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۲/۶۱ درصد لیسانس
- سطح تحصیلات تعداد ۶۷ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۲/۱۷ درصد فوق لیسانس
- ۱ نفر از پاسخ دهندگان یعنی ۳/۰ درصد به این سوال پاسخ نداده اند.
۵-۲-۲) توصیف متغیرهای تحقیق