۶
شور و اسپیواک
۲۰۱۱
دلایل ارائه مداخلات زود
هنگام در دانش آموزان باعث کاهش پرخاشگری
در پژوهشهای خود نشان دادند که ارائه مداخلات زود هنگام به دانش آموزان باعث کاهش پرخاشگری آنها میشود
۷
پورتس
۲۰۱۰
مطالعه ای به بررسی
کارایی خانواده وسازگاری
کودکان مدرسه رو
پرداخته اند
نتایج این مطالعه نشان داد که عوامل جسمانی کمترین تاثیر وعوامل خانوادگی بیشترین تاثیر را در پیدایش مسائل انضباطی دانش آموزان دارد. بین عوامل خانوادگی ونمره انضباطی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
۸
لاستر
۲۰۰۹
شناسایی عوامل مرتبط با پیشرفت وسازگاری کودکان افریقایی
نشان دادند که بین عوامل نامطلوب موجود در محیط خانواده ومشکلات آموزشگاهی ورفتاری کودکان رابطه مثبت بر قرار است.
۹
شک
۲۰۰۹
بررسی رابطه عملکرد
خانواده با سلامت روانشناختی،سازگاری تحصیلی،ومشکلات
رفتاری نوجوانان چینی
یافته های وی نشان می دهد نوجوانانی که عملکرد خانواده خود را نامطلوب گزارش داده بودند در مقایسه با نوجوانانی که عملکرد خانواده خود را خوب گزارش کردند ،از مشکلات بهداشت روانی ورفتارهای مشکل دار بیشتر وعملکرد تحصیلی ضعیفتر داشته اند.
فصل سوم
روش شناسی پژوهش
۳-۱-روش پژوهش
تصمیم گیری درباره روش پژوهش بستگی به هدف تحقیق،ماهیت مسئله مورد مطالعه و روش های مختلف بررسی آن دارد.پس روش پژوهش باید با توجه به مسئله مورد مطالعه انتخاب شود.بنابراین پژوهش حاضر کاربردی ودر نحوه اجرا زمینه یابی است.
۳-۲-جامعه آماری
جامعه آماری پژوهش مذکور کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه۳ کرمانشاه در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ که بر اساس داده های اعلام شده از سوی اداره آموزش و پرورش حدود ۶۰۰۰نفر گزارش شده است که از این تعداد ۳۲۶۶نفر دختر بوده و ۲۷۳۴نفر پسر می باشد که در مدارس مشغول به تحصیل هستند.
۳-۳-نمونه وروش نمونه گیری:
در این پژوهش با توجه به حجم جامعه و روش پژوهش با بهره گرفتن از جدول مورگان حجم نمونه از ۶۰۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه ناحیه۳ کرمانشاه تشکیل شده است که ۳۶۰ نفر انتخاب شدند . روش نمونه گیری به صورت تصادفی و از روش طبقه ای – نسبی انجام شد.
جدول شماره (۳-۱) تعداد دانش آموزان بر حسب جنسیت طبق جدول مورگان
تعداد دانش اموزان
حجم جامعه
حجم نمونه
تعداد دانش آموزان دختر
۳۲۶۶
۱۹۶