- مهندسین مشاور رای فن (۱۳۸۲) “مطالعات طرح تفصیلی نیشابور “
- مهندسین مشاور رای فن (۱۳۸۹) “مطالعات طرح جامع نیشابور “
- مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا (۱۳۹۰) “مطالعات نیازمندیهای ترافیکی شهر نیشابور در افق طرح جامع شهرسازی “
- مهندسین مشاور سازایستا (۱۳۹۱) “بخش دوم مطالعات نیازمندی های ترافیکی شهر نیشابور در افق طرح جامع شهرسازی”
- میرزایی، مهدی ( ۱۳۹۰) ” تحلیل توسعه نظام حملونقل پایدار شهری ( نمونه موردی شهر اصفهان) ” پایان نامه کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری و منطقهای، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده معماری و شهرسازی
-
- نادری ، نگاه و محسن محسنی ساروی و آرش ملکیان و داود قاسمیان (۱۳۹۰) :فرایند تحلیل سلسلهمراتبی تکنیکی برای تصمیمگیری در حوضههای آبخیز ، مجله محیط زیست و توسعه ، شماره ۴ ، صفحات ۴۱ تا۵۰
- نخعی ، عیسی و هیرش محمدیپور و غلامرضا مروجی ( ۱۳۹۰ ) ” ارزیابی سیستمهای حملونقل پایدار با بهره گرفتن از روش های تصمیمگیری چندمعیاره در یک محیط غیرقطعی : مطالعه موردی شهر تهران ” ، یازدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حملونقل و ترافیک ، تهران
- ویلر- اس- ام- بیتلی- تی ” نوشتارهایی درباره توسعه شهری پایدار” مترجم: ذاکر حقیقی کیانوش (۱۳۸۴) ، انتشارات مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی ؛ تهران چاپ اول
- ویلیامز ، کتی ، “دستیابی به شکل پایدار شهری ” ترجمه مرادی مسیحی ، واراز(۱۳۸۳) نشر پردازش ، تهران
- هانگر، جی-دیوید و توماس ال.ویلن(۲۰۰۷)” مبانی مدیریت استراتژیک” ترجمه: سیدمحمد اعرابی و حمیدرضا رضوانی (۱۳۹۱)، انتشارات انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ سوم
منابع لاتین
- Deakin, E. (2001) ” Sustainable Development and Sustainable Transportation: Strategies for Economic Prosperity, Environmental Quality, and Equity” Department of City & Regional Planning and UC Transportation Center, University of California, Berkeley
- Dutton, ja (2000) ” new American urbanism.re-forming the suburban metro polis ” Milano. Italy. skira editore
- Gilbert G. and Tanguay H. ( 2000) ” Sustainable Transportation Performance Indicators Project ” the center for sustainable transportation
- Kolak, O. İlker and Akın, Darçın and Birbil, Ş. İlker and Feyzioğlu, Orhan and Noyan, Nilay( 2011) “Multicriteria sustainability evaluation of transport networks for selected European countries “, World Congress on Engineering (WCE 2011), London, UK: WCE (World Congress on Engineering) 2011, 117-122
- Litman, T. and Burwell, D. ( 2006) ” Issues in sustainable transportation ” Victoria Transportation Policy Institue
- Litman, T. ( 2010) ” Developing Indicators for Sustainable and Livable Transport Planning ” Victoria Transportation Policy Institue.
- Malczewski , J ( 1999 ) ” GIS and Multi Criteria Decision Analysis ” John wiley & sons , New York .
- Transportation and Climate Change Collaborative ( 1995) “A strategy for sustainable transportation in ontario. toronto"; ON: The Collaborative.
- Williams, K., Jenks, M. & Burton, E. (2000) ” Achieving Sustainable Urban Form” E and F N Spon, London.
http://www.ITDP.org
http://www.bicycling/wallking info.org
http://www.ttic.ir
http://walksteps.org/case-studies
http://walksteps.org/tactics-categories
http://walksteps.org
http://americawalks.org
http://www.walkscore.com
http://www.walkscore.com/professional/research.php
http://www.toddata.cnt.org
پیوستها
پیوست شماره۱: پرسشنامه AHP با هدف شناسایی شیوه های حملونقل پایدار شهری برای نیشابور
بسمه تعالی
تاریخ : کد پرسشنامه :
نام پاسخگو : سمت :
کارشناس محترم !
این پرسشنامه با هدف شناسایی شیوه های حملونقل پایدار شهری برای نیشابور ، تهیه شده است . از اینرو جنابعالی بهعنوان کارشناس و متخصص در زمینه بحث حملونقل و ترافیک انتخاب شدهاید تا نظرتان را در این رابطه بیان فرمایید تا در نهایت مشخص شود که پایدارترین شیوهی حملونقل کدام است . قطعا پاسخهای کامل شما ما را در دستیابی به نتایج دقیق کمک خواهد کرد و به همین خاطر از همکاری جنابعالی صمیمانه تشکر میگردد .
باتشکر : زهرا رستمی
توضیحات : لطفا در پرسشنامه پیش رو مقایسه ها را بطور زوجی انجام داده ،در جداول ۱-۱ تا ۱-۳ ، مؤلفه ها (در هر یک از ابعاد اجتماعی ، اقتصادی و زیستمحیطی) را مقایسه کرده و در جدول مشخص نمایید و در نهایت در جداولی که در ادامه میآید شیوه های مختلف حملونقل (گزینه ها) را براساس معیاری که در بالای هر جدول آورده شده مقایسه نمایید و در جدول علامت بزنید .
برمبنای پرسشنامه هایی که جنابعالی نیز در تکمیل آن همکاری نمودهاید و براساس ضرایبی که هر یک از مؤلفه ها و گزینه ها کسب مینمایند در نهایت میتوان پایدارترین گزینه و همچنین درصدی که هر گزینه (شیوه حملونقلی ) در نیشابور میتواند از نظر حملونقل پایدار به خود اختصاص دهد را شناسایی نمود .
۱-۶-موارد زیر ( مؤلفه های بعد اجتماعی) را برای انتخاب پایدارترین شیوهی حملونقل درون شهری در شهر نیشابور ، بهصورت زوجی با هم مقایسه کنید و میزان اهمیت مؤلفه مهمتر را علامت بزنید .