۲۸-۲ چارچوب مفهومی پژوهش دو مدل تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه شغلی شناختی اجتماعی
نگرش نسبت به رفتار
هنجار ذهنی
کنترل رفتاری درک شده
نیت
هنجار اخلاقی
هنجار توصیفی
رفتار
هویت خود
شکل۳-۲. چارچوب نظری پژوهش مدل توسعه یافته تئوری رفتار برنامه ریزی شده
نتیجه ی انتظارات
-فیزیکی
-اجتماعی
-خودارزیابی
علایق
رفتار
تمایل
درک رفتار دیگران
خودکارآمدی
عوامل ساختار اجتماعی
-حمایت
-موانع
شکل۴-۲. چارچوب نظری پژوهش نظریه توسعه یافته شغلی شناختی اجتماعی
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
۱-۳ مقدمه
در این فصل، روش شناسی تحقیق با ملاحظه ی روش تحقیق، جامعه و نمونه آماری، فرضیه های پژوهش، متغیرهای مطالعه، تعریف مفهومی، ابزار جمع آوری داده ها، تحلیل روایی و اعتبار آن، روش های تجزیه و تحلیل روایی و اعتبار آن، روش های تجزیه و تحلیل آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS(V20)مورد توجه قرار گرفته است.
۲-۳ روش تحقیق
این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر نحوه ی جمع آوری داده ها توصیفی - پیمایشی است. اطلاعات لازم برای انجام این پژوهش، از طریق توزیع پرسشنامه و مصاحبه جمع آوری گردید.
۳-۳ جامعه و نمونه ی آماری
جامعه آماری این پژوهش جوانان روستایی ۱۵ تا ۲۹ سال سه دهستان میداوود، منگشت و ابوالعباس از توابع شهرستان باغملک در استان خوزستان به تعداد ۹۰۰ نفر بود که بر اساس جدول مورگان نمونه مورد نظر این تحقیق ۲۷۰ نفر انتخاب شد. روش نمونه گیری چند مرحله ای خوشه ای در دسترس بود.
۴-۳ معرفی منطقه مورد مطالعه
شهرستان باغملک یکی از شهرستان های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. این شهرستان تقریبا در شرق استان خوزستان می باشد در عرض جغرافیایی ۳۱-۳۱ و طول جغرافیایی ۴۹-۵۱ ارتفاع مرکزی شهر ۹۱۷ متر از سطح دریا می باشد. شهرستان باغملک دارای دو بخش به نامهای مرکزی و صیدون، و ۷ دهستان دارد و مجموعاً ۲۶۴ روستا را در خود جای داده است.
شهرستان باغملک از آب و هوایى معتدل برخوردار است. دمای هوا در تابستان به ۴۲، و در زمستان به صفر مىرسد. میانگین بارش سالانه نیز در حدود ۵۰۰ میلىمتر است.
شکل ۱-۳ موقعیت شهرستان باغملک در خوزستان
۵-۳ فرضیه های پژوهش
فرضیه های ارائه شده ی در این تحقیق به شرح زیر می باشند :
۱- تمایل جوانان روستایی مورد مطالعه نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
۲- بین نگرش و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی رابطه وجود دارد.
۳- بین هنجار ذهنی و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی رابطه وجود دارد.
۴- بین کنترل رفتاری درک شده و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط دارد.
۵- بین هنجار اخلاقی و تمایل جوانان روستایی نسبت به کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۶- بین هویت خود و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۷- بین هنجار توصیفی و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۸- میانگین متغیرهای تمایل، نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، هنجار اخلاقی، هویت خود و هنجار توصیفی در بین دختران و پسران متفاوت می باشد.
۹- میانگین متغیرهای تمایل، نگرش، هنجار ذهنی، کنترل رفتاری درک شده، هنجار اخلاقی، هویت خود و هنجار توصیفی در بین جوانان متاهل و مجرد متفاوت می باشد.
۱۰- بین نتیجه انتظارات و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۱۱- بین علاقه و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۱۲- بین خودکارآمدی و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۱۳- بین حمایت و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۱۴- بین موانع و تمایل جوانان روستایی نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی ارتباط وجود دارد.
۱۵- میانگین متغیرهای تمایل، خودکارآمدی، نتیجه انتظارات، درک رفتار دیگران، علاقه، حمایت ها و موانع در بین دختران و پسران متفاوت می باشد.
۱۶- میانگین متغیرهای تمایل، خودکارآمدی، نتیجه انتظارات، درک رفتار دیگران، علاقه، حمایت ها و موانع در بین جوانان متاهل و مجرد متفاوت می باشد.
۱۷- تئوری رفتار برنامه ریزی شده و نظریه شغلی شناختی اجتماعی قادرند به طور مناسبی تمایل جوانان نسبت به اشتغال در حرفه ی کشاورزی را پیش بینی نمایند.
راهنمای نگارش پایان نامه با موضوع شناسایی سازه های مؤثر بر تمایل جوانان روستایی ...