۶۵/۰
۲۸/۳
تایید
فرضیه ۳٫ بین رضایت شغلی کارکنان و تعهد درک شده کارکنان رابطه وجود دارد.
۷۶/۰
۹۵/۲
تایید
فرضیه ۴٫ بین تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری رابطه وجود دارد.
۵۵/۰
۶۴/۲
تایید
- بین نقش تعارض و رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.
همانطور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه تعارض و رضایت شغلی عدد ۵۶/۰بهدست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۳۱/۳ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدد بهدست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه اول تحقیق تأیید می شود.
- بین نقش ابهام و رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.
همانطور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه ابهام و رضایت شغلی عدد ۶۵/۰بهدست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۲۸/۳ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدد بهدست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه دوم تحقیق تأیید می شود.
- بین رضایت شغلی کارکنان و تعهد درک شده کارکنان رابطه وجود دارد.
همانطور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه رضایت شغلی و تعهددرک شده کارکنان عدد ۷۶/۰بهدست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۹۶/۲ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدد بهدست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه سوم تحقیق تأیید می شود.
- بین تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری رابطه وجود دارد.
همانطور که در جدول(۴-۱۵) مشاهده می شود، ضریب مسیر برای رابطه تعهد درک شده کارکنان و رضایت مشتری عدد ۵۵/۰بهدست آمده است. با توجه به اینکه آماره t برای این ضریب ۶۴/۲ بدست آمده است، مقدار محاسبه شده t برای این مسیر در دامنه ۹۶/۱ و ۹۶/۱- قرار نگرفته است، بنابراین میتوان نتیجه گرفت عدد بهدست آمده معناداراست. بنابراین فرضیه چهارم تحقیق تأیید می شود.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
در پایان هر تحقیقی، محقق پس از جمع آوری داده ها پیرامون سؤالات تحقیق و تحلیل توصیفی و استنباطی آن ها ، می بایستی نتایج کار تحقیق را ارائه دهد. محقق دراین فصل با بهره گرفتن از تحلیل و تفسیر توصیفی داده ها و تحلیل استنباطی و آزمون فرضیه ها که از انواع تکنیک های آماری بدست آورده به ارائه پیشنهادات و کاربردی برای تحقیق می پردازد. بنابراین در این فصل نتایج حاصل از تجربه و تحلیل داده ها خلاصه می شود و با تحلیل آنها سعی می شود تا به سؤالات تحقیق که از سوی محقق در فصل اول گفته شد، پاسخ داده شود، و پیشنهاداتی نیز از سوی محقق ارائه می شود .
۵-۲) نتیجه گیری
۵-۲-۱) نتایج آمار توصیفی
- باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز ابهام نقش ۹۶۴۶/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۶/۰، واریانس۳۲/۰ ، ضریب چولگی ۲۱/۰- و ضریب کشیدگی ۰۲۸/۰ می باشد.این متغیر شامل ۵ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) میباشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازههای ابهام نقش که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که شفافیت روش انجام کاردارای کمترین امتیاز میانگین و زمان بندی کردن مناسب برای انجام کارها داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
- باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز تعارض نقش ۶۸۷۱/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۴۹۱۲/۰، واریانس۲۴۱/۰ ، ضریب چولگی ۲۱۱/۰ و ضریب کشیدگی ۴۱/۰- می باشد.این متغیر شامل ۷ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) میباشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازههای تعارض نقش که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که انجام کارها به شکل متفاوت دارای کمترین امتیاز میانگین و انجام کارهای غیرضروری داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
- باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز رضایت شغلی ۷۵۹۶/۳ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۰/۰، واریانس۲۵/۰ ، ضریب چولگی ۰۰۰/۰ و ضریب کشیدگی ۱۴۷/۰- می باشد .این متغیر شامل ۶ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) میباشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازههای رضایت شغلی که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که رضایت از همکار دارای کمترین امتیاز میانگین پاداش دریافت شده برای انجام کارخوب داری بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
- باتوجه به جدول زیر میانگین امتیاز تعهدکارکنان ۰۳۰۶/۴ میباشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) میباشد. انحراف معیار۵۴۹۶/۰، واریانس۳۰۲/۰ ،ضریب چولگی ۴۳۶/۰- و ضریب کشیدگی ۴۱۷/۰ می باشد .این متغیر شامل ۴ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) میباشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازههای تعهد کارکنان که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که انجام کار با کیفیت بالا دارای کمترین امتیاز میانگین و تعهد به حل مشکلات مشتریان دارای بیشترین امتیاز میانگین بوده است.
- میانگین امتیاز رضایت مشتری ۱۸۵۵/۴ می باشد که این عدد بزرگتر از حدمتوسط(۳در طیف لیکرت) می باشد. انحراف معیار۵۴۲۸/۰، واریانس۲۹۵/۰ ، ضریب چولگی ۵۸۴/۰- و ضریب کشیدگی ۰۸۷/۰ می باشد. این متغیر شامل ۵ سوال با طیف لیکرت کاملا مخالفم (۱)، مخالفم(۲)، نظری ندارم(۳)، موافقم(۴) و کاملا موافقم(۵) میباشد. همچنین طبق نتایج آمار توصیفی در مورد هریک از سازههای رضایت مشتری که در پیوست ۲ ارائه شده است بیانگر این است که رضایت از دسترسی به خدمات دارای کمترین امتیاز میانگین و احساس رضایت از سیستم برخط[۱۲۱] دارای بیشترین امتیاز میانگین بوده است.