شکل ۲-۴- اولویت بندی استراتژی های WO
جدول ۱۷-۴- اولویت بندی استراتژی هایWO
اولویت | وزن | مؤلفه ها | ردیف |
۲ | ۱۶۹ / ۰ | برگزاری دوره های مدیریتی جهت آشنایی مدیران با مفاهیم کارآفرینی | ۱ |
۱ | ۴۰۲ / ۰ | ایجاد تیم های کارآفرین درون سازمان از پرسنل مستعد در واحدهای مختلف | ۲ |
۴ | ۱۴۴ / ۰ | ایجاد راهبردها و استراتژی های کارآفرینی در سازمان توسط مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمانی | ۳ |
۳ | ۱۵۷ / ۰ | ایجاد تمایل در مدیران سازمانی در جهت حمایت از کارآفرینی در سازمان توسط آنها | ۴ |
۵ | ۱۲۸ / ۰ | ایجاد تالارهای گفتگو بین بخش های مختلف سازمانی جهت افزایش ارتباط بین کارکنان و ایجاد زمینه های کارآفرینی | ۵ |
۴-۳-۷-۳- رتبه بندی استراتژی های ST به چه صورت می باشد؟
جدول ۱۸-۴- ماتریس مقایسات زوجی استراتژی های ST
پس از ساخت مدل در برنامه Expert Choice و ورود مقایسات زوجی شاخصها، وزن معیارها به گونه ای که در زیر نشان داده شده است، بدست آمد. در شکل پایین اولویت بندی استراتژی های برگزاری جلسات توجیهی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه کارآفرینی، اعزام نیروهای خبره به کنفرانس های بین المللی کارآفرینی جهت کسب دانش های به روز و تکنولوژی های جدیدو در جهت افزایش کارآفرینی و ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی جهت ارزیابی وضعیت سیاسی ایران در جهان و تحریم ها به کمک نرم افزار Expert Choice نشان داده شده است. همچنانکه در جدول (۴-۴) نیز دیده می شود، استراتژی اعزام نیروهای خبره به کنفرانس های بین المللی کارآفرینی جهت کسب دانش های به روز و تکنولوژی های جدیدو در جهت افزایش کارآفرینی با وزن نسبی ۴۹۳ /۰ بیشترین اهمیت را دارد. بنابراین در بین استراتژی های ST بیشترین تاثیر را دارد و استراتژی ایجاد ارتباط با نهادهای دولتی جهت ارزیابی وضعیت سیاسی ایران در جهان و تحریم ها با وزن نسبی ۳۱۱ / ۰ در اولویت بعدی قرار دارد و در نهایت استراتژی برگزاری جلسات توجیهی جهت جذب سرمایه گذاری خارجی در زمینه کارآفرینی با وزن نسبی ۱۹۶ / ۰ در اولویت آخر قرار دارد. نرخ ناسازگاری مقایسات زوجی ۰۵/ ۰ بدست آمده است که چون کمتر از ۱۰ / ۰ است، این مقایسات قابل قبول می باشد.
شکل ۳-۴- اولویت بندی استراتژی های ST
جدول ۱۹-۴- اولویت بندی استراتژی هایST