تمام وقت نیمه وقت مدعو
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکتری راهنمای شده :
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد دردست راهنمایی
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های دکتری در دست راهنمایی :
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
اطلاعات مربوط به استاد مشاور اول:
نام و نام خانوادگی: طهمورث نورایی آخرین مدرک تحصیلی : دکتری
تخصص اصلی: مدیریت ورزشی رتبه دانشگاهی (مرتبه علمی) : .استادیار تلفن همراه: ۰۹۱۳۱۴۰۶۷۲۶
تلفن منزل یا محل کار: ……………………………….. پست الکترونیک (E-mail) : t_nooraee@yahoo.com
نحوه همکاری با واحد کرمان :
تمام وقت نیمه وقت مدعو
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکتری راهنمای شده :۱۲
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد دردست راهنمایی
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های دکتری در دست راهنمایی :
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
اطلاعات مربوط به استاد مشاور دوم:
دانشگاهی
نام و نام خانوادگی:………………………………………………..آخرین مدرک تحصیلی ـــــــــــــــ :……………………………….
حوزوی
تخصص اصلی:……………………… رتبه دانشگاهی (مرتبه علمی) : …………………… تلفن همراه: …………………………………
تلفن منزل یا محل کار:……………………………….. پست الکترونیک (E-mail) : ……………………………………………………..
نحوه همکاری با واحد کرمان :
تمام وقت نیمه وقت مدعو
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکتری راهنمای شده :
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های کارشناسی ارشد دردست راهنمایی
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
تعداد پایان نامه های دکتری در دست راهنمایی :
دانشگاه آزاد اسلامی : سایر دانشگاه ها :
U4- اطلاعات مربوط به پایان نامه:
الف- عنوان تحقیق
عنوان به زبان فارسی:
تاثیرعوامل رضایتمندی مشتریان برتعهد ورزشی آنهادر باشگاههای بدنسازی بانوان استان کرمان
۲- عنوان به زبان انگلیسی:
Effect of customers’ satisfaction factors on their Sport Commitment in women body building clubs in Kerman
ب – تعداد واحد پایان نامه: ۶
پ- مقدمه:
جامعه بشری اکنون بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه است و تلاش می کند تا با بهره گرفتن از منابع محدود موجود، پاسخگوی قسمتی از نیازهای نامحدودش باشد (معماری و همکاران، ۱۳۸۷). ورزش به عنوان صنعت پر درآمد، به دلیل گرایش رو به رشد مردم به ورزش و نیاز به مصرف کالاها و خدمات ورزشی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کیفیت و کمیت این صنعت در کشورهای مختلف به اندازه و دامنه تولید «محصولات ورزشی» در آن کشور بستگی دارد (عسگریان و همکاران، ۱۳۸۴). محصول می تواند هر چیز ملموس یا ناملموسی باشد که نیازهای مصرف کننده یا مشتری سازمانی را برآورده می کند. محصولات مشتمل بر کالاها، خدمات، ایده ها، افراد و مکان ها می باشد (سالامون و همکاران، ۱۳۸۹). شرکت هایی که در زمینه بازاریابی بسیار موفق بوده اند، اهمیت کیفیت محصول و ارائه خدمات به مشتریان را درک کرده اند (روستا و همکاران، ۱۳۸۹).
با توجه به اینکه یکی از جمله مراکز ورزشی که در حال حاضر در کشور مشغول به ارائه خدمات ورزشی به مشتریان هستند، باشگاه ها و مراکز پرورش اندام می باشند و با توجه به خدمات باشگاه ها و اثر آن برافزایش گرایش مشتریان به ورزش به نظر می رسد درک بهتر از ابعاد کیفیت خدمات به مدیران باشگاه های مذکور اجازه خواهد داد تا سطح خدمات خود را به مشتریان افزایش دهند. با این عمل تعداد مشتریان افزایش یافته و بدین ترتیب سود آوری باشگاه های نیز به سطح مطلوب خواهد رسید. با افزایش سودآوری، مدیران پاسخگوی هزینه های انجام شده در سطح باشگاه می باشند. ضمن این که بررسی مطالعات انجام شده نشان می دهد توجه کمتری به بحث کیفیت خدمات در این نهادهای ورزشی شده است.
ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبهه ای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :
موفقیت در کسب و کار، حرفه تخصصی، و یا سازمان دولتی، تنها به سراغ افرادی می رود که با وسواس از مشتریان خود مراقبت می کنند. تلاش و کوشش فراوانی که امروزه در جهت ارتقای ابزارهای مدیریت عملکرد و گسترش نگرش مشتری مداری توسط محققان، کارشناسان و مدیران سازمان های تجاری صورت می گیرد، نشان دهنده آن است که در حال حاضر رضایتمندی مشتری یکی از مهمترین عوامل در تعیین موفقیت سازمان ها به شمار می آید(Van Leeuwen et al. 2002). بنابراین اصل رقابت ایجاب می کند که توجه مدیران سازمان ها معطوف به بالابردن خشنودی مشتریان، کاهش هزینه های تولید وارائه خدمات با سطح بالای کیفیت در کار باشد .لذا بررسی و شناخت شاخص های رضایت مشتری و سنجش رضایت مشتریان بدین لحاظ حائز اهمیت بوده که نهایتا سطح رضایت مشتری تعیین کننده موفقیت یا شکست سازمانها است (جلیله وند، ۱۳۸۵).
رضایت مندی یعنی"قضاوت در مورد ویژگی محصول یا خدمت ،یا خود محصول یا خدمت که سطوح لذت بخش مربوط به مصرف را تکمیل می کند"(Van Leeuwen et al. 2002).
در دنیای کسب و کار امروز، یکی از بزرگترین چالش ها، حفظ مشتری است. با توجه به مطالعه انجام شده توسط موسسه تحقیقات زیست محیطی (IER) (1990)، تنها ۴ ٪ از مشتریان ناراضی در مورد خدمات ضعیف شکایت می کنند ، اما ۹۶ % دیگر شکایت نمی کنند و ۹۰٪ روابط شان را با سازمان قطع خواهند کرد. از همه مهمتر هر مشتری ناراضی دست کم به هفت نفر دیگر تجربه خود را منتقل می کند (Tsitskari et al. 2006). اغلب شرکت ها از رضایت مشتری به عنوان یک اقدام اصلی بر عملکرد محصولات و یا خدمات استفاده می کنند (Anderson and Sullivan 1993) به گونه ای که کاتلر بازاریابی را مدیریت رابطه سودآور با مشتری می داند و هدف دوگانه آن، جذب مشتریان جدید با ارائه ارزش بالاتر و حفظ مشتریان فعلی به وسیله جلب رضایت آنها است (کاتلر و آرمستگرانگ ۱۳۸۹).
ﺑﺎ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪﮔﺬاری ﺑﺴﻴﺎر زﻳﺎد، ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ورزﺷﻲ در ﻣﻲ ﻳﺎﺑﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﻤﻲ ﺗﻮاﻧﻨﺪ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸـﺘﺮی را از روی ﺷﺎﻧﺲ ﺑﻪ ﻣﺪت ﻃﻮﻻﻧﻲ ﻛﺴﺐ ﻛﻨﻨﺪ. در ﻣﺸﺎرﻛﺘﻬﺎی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ آﻣﻴـﺰ ﻳـﺎد ﮔﺮﻓﺘـﻪ اﻧـﺪ ﻛـﻪ رﻣـﺰ ﻧﮕﻬﺪاری و ﺣﻔﻆ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ورزﺷﻲ و اﻳﺠﺎد ﺳﻮد و ﻣﻨﻔﻌﺖ ﺑـﻪ ﺗـﻼش ﻣـﺪاوم ﺑﺴـﺘﮕﻲ دارد. درک اﻳﻨﻜـﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ورزﺷﻲ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻲ اﻧﺘﻈﺎر دارﻧﺪ و ﺗﻌﻬﺪ ﺑﺮای اﻧﺠﺎم ﻛﺎری ﻛـﻪ ﺑـﻪ آﻧﻬـﺎ ﻣﺤـﻮل ﺷـﺪه اﻣﻜـﺎن ﺑﺮﺗﺮی و ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺑﻮدن ﺑﻮﺟﻮد ﻣﻲ آورد. ﻧﻜﺘـﻪ ﻣﻬـﻢ ﺑـﺮای آﺷـﻜﺎر ﻛـﺮدن و ﺗﻨﻈـﻴﻢ اﻧﺘﻈـﺎرات ﻣﺸـﺘﺮی ورزﺷﻲ، ﻳﻚ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻃﺮاﺣﻲ ﺷﺪه از ﺳﻨﺠﺶ رﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﻄﻮر دﻗﻴﻖ اﺳـﺖ (ﺣﺴـﻦ زاده،۱۳۸۴). ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎل ﻫﺮﮔﺰ ﻧﻤﻲ ﺗﻮان از اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺤﺮک اﺻﻠﻲ ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ﺗﺠـﺎری ﻛـﻪ دﻧﺒﺎل ﺑﻬﺒﻮدﻫﺎی ﻋﻤﺪه در ﻣﺴﻴﺮ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮﻳﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﻫﻤﺎﻧﺎ ﻣﺸـﺘﺮﻳﺎن آن ﺳـﺎزﻣﺎن ﻣـﻲ ﺑﺎﺷـﻨﺪ. ﺑـﻪ ﺑﻴﺎن دﻳﮕﺮ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﺐ و ﻛﺎری ﺑﺪون ﻣﺸﺘﺮی ﻗﺎدر ﺑﻪ اداﻣﻪ ﺑﻘﺎء ﻧﻤﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﺑﺴﻴﺎر ﺣﻴﺎﺗﻲ اﺳﺖ ﺗﺎﻫﺮ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺗﺠﺎری، ﭼﺎرﭼﻮﺑﻲ ﺑﺮای درک، ﺗﺠﺰﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴـﻞ و ارزﻳـﺎﺑﻲ وﺿـﻌﻴﺖ رﺿـﺎﻳﺖ ﻣﺸـﺘﺮﻳﺎﻧﺶ در اﺧﺘﻴﺎر داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. از ﺳﻮی دﻳﮕﺮ ﺑﻮاﺳﻄﻪ ﮔﺴﺘﺮش ﺷـﺪﻳﺪ رﻗﺎﺑـﺖ و ﭘﻮﻳـﺎﻳﻲ اﻗﺘﺼـﺎد، آرﻣﺎﻧﻬـﺎ و اﻫـﺪاف ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﻃﻲ ﭼﻨﺪ ﺳﺎل اﺧﻴﺮ دﭼﺎر ﺗﻐﻴﻴﺮات ﻋﻤﺪه ای ﺷﺪه اﺳﺖ. در ﺣﺎﻟﻴﻜـﻪ ﭘـﻴﺶ از اﻳـﻦ، ﺗﻤﺮﻛـﺰ ﺑـﺮ ﺟﺬب ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺟﺪﻳﺪ، ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻋﻤﺪه ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﻮد، اﻣﺮوزه ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎی راﻫﺒـﺮدی و ﺗﺠـﺎری ﺑـﺮ ﺣﻔـﻆ و ﺑﻬﺒﻮد وﻓﺎداری و اﻓﺰاﻳﺶ اﻋﺘﻤﺎد ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﺘﻤﺮﻛﺰ ﺷـﺪه اﻧـﺪ. ﻣﻬﻤﺘـﺮﻳﻦ ﻋﻠـﻞ ﭼﻨـﻴﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮی اﻓﺰاﻳﺶ آﮔﺎﻫﻲ و اﻃﻼع ﻋﻤﻮﻣﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺪﻫﺎی ﻣﻄﻠﻮب رﺿﺎﻳﺖ و وﻓﺎداری ﻣﺸـﺘﺮﻳﺎن اﺳـﺖ (گوهر رستمی ۱۳۸۶).
تا سالهای زیادی رضایت مشتری هدف بسیاری از سازمانها بوده است زیرا تصور بر این بود که رضایت مشتری با سهم بازار شرکت ارتباط دارد. هر چند مشتریان راضی به قیمت کمتر حساس هستند و کمتر تحت تاثیر رقبا قرار میگیرند، با این حال تحقیق شرکت زیراکس در سال ۱۹۹۱ نتایج شگفت انگیز و نگران کنندهای به همراه داشت: مشتریان راضی آنطور که از آنها انتظار میرفت رفتار نمیکردند، آنها در آینده برای خرید مجدد به زیراکس مراجعه نمیکردند! مطالعه زیراکس نشان داد رضایت مشتری به تنهایی برای وفاداری مشتریانی که قدرت اتنخاب آزاد دارند کافی نیست(Dimitriades, 2006). بنابر این برای فهم بهتر رفتار مشتریان، تحقیقات اخیر کوشیده اند مفهوم تعهد را در کنار رضایتمندی مشتریان بررسی کنند. (Fullerton, 2005; Zins, 2001).
در مباحث نظری مدیریت و در چارچوب مباحث تئوری های رفتار سازمانی به تعهد به عنوان نگرش فرد نسبت به شغل نگریسته می شود. در واقع آنچه ما از تعهد می دانیم ریشه در مبانی رفتار سازمانی دارد (فتحی ۱۳۹۰). آندرو (۲۰۰۴) اظهار می کند که اکثر تحقیقات بر تعهد در سازمان ها متمرکز است(Patrick,2004 &Andrew). تعهد که اغلب با عنوان تعهد سازمانی مورد مطالعه قرار گرفته از جمله متغیرهایی است که در سال های اخیر در ایران و در رشته های مدیریت دولتی، روانشناسی، مدیریت آموزشی و سایر زمینه ها مورد تحقیق قرار گرفته است(باقری،۱۳۸۴). لیکن این متغیر مهم (تعهد) در تحقیق های ورزشی و تربیت بدنی جایگاه کمی را به خود اختصاص داده و کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است البته در سازمانهای ورزشی، تعهد کارکنان با سبک رهبری( جهاندیده ۱۳۸۶، سلطان حسینی ۱۳۸۲، گلشنی ۱۳۸۴، نیکوفر ۱۳۸۵)، تعهد سازمانی و اثربخشی(حمیدی، ۱۳۸۲)، عوامل نگهدارنده شغل و تعهد دبیران تربیت بدنی(جاودانی،۱۳۸۱) انجام گرفته است از آنجا که بررسی تعهد ورزشی به عنوان یک عامل اثرگذار بر عملکرد با اهمیت میباشد تحقیقاتی در این رابطه انجام شده است اما در آنها از مدل های تعهد سازمانی استفاده گردیده است و نظر به اینکه محیط های ورزشی دارای ویژگی های خاص خود هستند، بررسی تعهد را به صورت تعهد ورزشی در ورزشکاران ضروری می سازد. براساس مدل تعهد ورزشی اسکانلان (۱۹۹۳)، تعهد ورزشی شبیه به تعهد سازمانی است، اما در رفتار و هدف متفاوت است.
منابع پایان نامه با موضوع تاثیر عوامل رضایت مندی مشتریان بر تعهد ورزشی آنها در ...