تلخابی، محمود (۱۳۸۴). بازاندیشی در فرایند آموزش، نشر: آییژ
جعفری هرندی، رضا، نصر، احمد رضا، میر شاه جعفری، ابراهیم (۱۳۸۷). تحلیل محتوا روشی پرکاربرد در مطالعات علوم اجتماعی، رفتاری و انسانی، با تأکید بر تحلیل محتوای کتابهای درسی. فصلنامه حوزه و دانشگاه، روششناسی علوم انسانی. سال ۱۴، شماره ۵۵،صفحات: ۵۸-۳۳٫
جلالی، داریوش (۱۳۸۴). تأثیر آموزش حساسیت بر روحیه انتقادپذیری و مشارکتجویی مدیران، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، شماره،۲۴، ص:۸۷٫
حسینی خواه ، علی (۱۳۸۷). امکان و ضرورت آموزش کارآفرینی در مدارس، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال سوم، شماره ۱۱، زمستان ۱۳۸۷، صص ۹۴-۶۶
حسینی سورکی، سید محمد (۱۳۸۴). معنا و ماهیت سودگرایی در نظر سود گرایان، فصلنامه نقد و نظر، شماره ۳۷-۳۸٫
خدمتی، توسل (۱۳۷۹). بررسی زمینههای بروز و پرورش کارآفرینی در دبیرستانهای پسرانه دولتی کار و دانش شهرستان کرج از نظر مدیران، دبیران و دانش آموزان؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
خندان، سیدعلی اصغر (۱۳۷۹). مغالطات، قم، موسسه بوستان کتاب، چاپ نهم.
دهخدا، علی اکبر (۱۳۷۹). لغتنامه دهخدا، تهران، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران،، ذیل واژههای: تعاون، پافشاری، تلاش و کوشش.
دهقان پور آزاده و همکاران (۱۳۹۰). مقاله بررسی کتب درسی تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی از منظر میزان توجه به کارآفرینی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اولین اجلاس دانشجویی کشور،صص۱۵-۱٫
دهقان پور فراشاه، علی (۱۳۸۱). کارآفرینی و کارآفرینان، فصلنامه صنایع، شماره ۳۳، زمستان ،۱۳۸۱،صص۸-۳٫
رابینز، استفن پی (۱۳۷۸). رفتار سازمانی، ترجمه دکتر علی پارساییان و سید محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
راجردی ویمر و جوزف آر. دومینیک (۱۳۸۴). تحقیق در رسانههای جمعی، ترجمه دکتر کاووس سید امامی، ص ۲۱۷.
راجرز، کارلز (۱۳۷۶). هنر انسان شدن، ترجمه میهن میلانی، انتشارات: فاخته
راهنمای برنامهی درسی مطالعات اجتماعی برای دوره ابتدایی (۱۳۷۵).دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی.
رجب زاده، احمد، (۱۳۷۶). ارزشها و ضعف وجدان کار در ایران، نامه پژوهش، شماره ۵.
رضا پور، یوسف (۱۳۷۸). شیوههای تجزیهوتحلیل کتابهای درسی. مجله جغرافیا و برنامهریزی، شماره ۷،صص:۱۴۰-۹۷٫
زادباقر صیقلانی، فاطمه، پور سلیمانی، علی قلی (۱۳۸۹). کارآفرینی و انگیزههای کارآفرینانه، اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و نوآوری.
زالی، محمد رضا. رضوی، مصطفی و کرد نائیج، اسدﺍﻟﻠﻪ (١٣٨۶). آموزش کارآفرینی به عنوان یک حوزه علمی نوظهور. ماهنامهی کار و جامعه، شماره ۳۸، ص ۱۱-۴
زرشناس، شهریار (۱۳۸۳). واژهنامه فرهنگی- سیاسی، تهران: کتاب صبح.
ساروخانی، باقر، (۱۳۸۲). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی،، ج، ۲.
سبحانی نژاد، مهدی، مقدم، مینا (۱۳۹۲). تبیین و مؤلفههای نگرش جامع کارآفرینی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی عمومی و متوسطه کار و دانش، فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، شماره ۱، صص ۷۹-۵۵.
سبحانی نژاد، مهدی، همایی، رضا (۱۳۸۲) میزان توجه به نگرش فرهنگ کار در کتابهای درسی دوره راهنمایی کشور، فصلنامه آموزه، شماره ۲۸،صص:۲۱-۱٫
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه (۱۳۷۷). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، آگاه، تهران.
سعیدی کیا، مهدی، (۱۳۸۸). اصول و مبانی کارآفرینی، تهران: کیا.
سلجوقی، سیدمحمد (۱۳۸۷). کارآفرینی ایجاد توسعه و کسبوکار جدید انتشارات خدمات فرهنگی کرمان.
سند تحول بنیادین آموزشوپرورش (۱۳۹۰).
سهرابی، فرامرز، ناصری، اسماعیل (۱۳۸۸). بررسی مفهوم و مؤلفههای هوش معنوی و ساخت ابزاری برای سنجش آن. فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، دوره سوم، شماره چهارم،صص،۷۷-۶۹٫
شاهرکنی، سید حبیب الله (۱۳۸۴). ویژگیهای کارآفرینان، مجله تدبیر، شماره ۱۶۰، صص:۸۲ - ۸۳٫
شریعتمداری، علی (۱۳۹۰). روانشناسی تربیتی، تهران: امیرکبیر.
شریعتمدارى، علی (۱۳۸۰). اصول و فلسفه تعلیم و تربیت.
شعبانی (۱۳۸۴). مهارتهای آموزشی (روش و فنون تدریس) تهران، سمت.
شمسائی، نبی، یوسفی، بهرام (۱۳۸۶). بررسی ارتباط منبع کنترل و احساس تنهایی دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار، نشریه حرکت، شماره ۳۳، صص:۶۵-۴۷
شیخان، ناهید، (۱۳۸۶). آموزش و ترویج کارآفرینی در میان دانش آموزان، مجله: اطلاعات سیاسی-اقتصادی: شماره ۲۴۵ تا ۲۴۶،صص:۲۸۱-۲۷۲٫
صمدآقایی، جلیل (۱۳۸۳). خلاقیت جوهره کارآفرینی، تهران، دانشگاه تهران، مرکز توسعه کارآفرینی.
طالبى، کامبیز (۱۳۸۴). پیشنویس مقدماتى سند توسعه کارآفرینی در نظام آموزش عالى کشور، دبیرخانه طرح توسعه کارآفرینى در دانشگاهها.
طالقانی، محمود (۱۳۷۰). روش تحقیق نظری، نشر: پیام نور.
عابدی، رحیم (۱۳۸۰). نقش کارآفرینان در تحول خلاق سازمانهای اداری، مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه، دوره اول، شماره یک.
عارف، رضا (۱۳۸۹). آرزومندی و آرزو اندیشی از منظر اسلام، نشریه فرزانگی،، ش ۱۷، ص ۳- ۱۶٫
عبد خدایی، مهرام و عبدخدایی، محمد سعید، مهرام، بهروز و ایزانلو، زهرا (۱۳۹۰). بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی و اضطراب پنهان در دانشجویان، پژوهشهای روانشناسی بالینی و مشاوره، سال اول، شماره ۱، بهار و تابستان ۱۳۹۰، ص ۵۸-۴۸٫
عشقی، داریوش (۱۳۸۹). انواع بلوغ در انسان، بازیابی ۱۴ آذر ۱۳۸۹، از www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=14634
علیمیری، مصطفی (۱۳۸۷). آموزش کارآفرینی پیدایش، توسعه گرایشها و چالشها مجله توسعه کارآفرینی، سال اول شماره اول صص ۱۳۳-۱۶۹٫
غفوری ورنوسفادرانی، محمد رضا، کمالی، مهدی، نوری، ابولقاسم (۱۳۸۷). رابطه انگیزش پیشرفت و سرسختی روانشناختی با هیجان خواهی و مسئولیتپذیری. مجله دانش و پژوهش، شماره ۳۵ و ۳۶، صص:۱۸۸-۱۶۵٫
فتحی واجارگاه، کوروش، (۱۳۸۵). بررسی مهارتهای کارآفرینی موردنیاز در آموزش عالی، فصلنامه علمی ترویجی اشتغال و کارآفرینی.
فخارزاده، آرزو سادات (۱۳۸۹). پایاننامه توسعه نگرش کارآفرینانه در کتب فارسی دبستان، کارشناسی ارشد، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، رشته مدیریت کارآفرینی.
فرانکفورد، چاوا، نچمیاس، دیوید (۱۳۹۰). روشهای پژوهش در علوم اجتماعی، (ترجمه فاضل لارجانی و رضا فاضلی).
فرانکنا. ویلیام کی (۱۳۷۶). فلسفۀ اخلاق، ترجمۀ هادی صادقی، قم، انتشارات طه.
فروم، اریک (۱۳۷۰). هنر عشق ورزیدن، ترجمه پوری سلطانی، تهران: نشر مروارید.
فرهنگ، پرویز (۱۳۷۹). فرهنگ بزرگ مواد و متالوژی. انتشارات دنیا.
فلاح شهیدی عطیه، فتاح زاده، مریم (۱۳۸۴). کارآفرینی کاربردی، سازمان همیاری و اشتغال فارغ تحصیلان، نشر جهاد دانشگاهی.
پروژه های پژوهشی درباره :تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی در زمینهی آموزش ...