۱۸
این واحد آموزشی به نظر می رسد شبیه به یک غلتک در حال چرخش باشد تا یک تیم
۶۷
۴۳
۸۸
۵۷
۱۹
افراد به ندرت خارج از ارتباطات رسمی سازمانی به شما کمک میکنند چرا که می خواهند شما را در نظر مدیر واحد بد جلوه دهند
۱۰۹
۷۰
۴۶
۳۰
۲۰
در واحد آموزشی ما افراد مخالف بیشتر از افراد موافق هستند
۹۱
۵۹
۶۴
۴۱
۱-۵ مقدمه
در فصل ۴ یافته های پژوهش در قالب جداول و نمودار ارائه شد . در این فصل به تحلیل یافته های پژوهش پرداخته و سپس راهکارهایی در جهت بهبود عملکرد مدیران مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کرج ارائه خواهد شد . بر همین اساس فرضیاتی مطرح گردید که ابتدا نتایج مربوط به فرضیات ذکر خواهد گردید و بعد از آن به بحث در مورد نتایج بدست آمده پرداخته خواهد شد . در آخر نیز بر اساس نتایج تحقیق ، پیشنهادهایی ارائه و محدودیتهای تحقیق ذکر خواهد گردید
۲-۵ بررسی هدف کلی پژوهش
فرضیه کلی :
بین مهارت در سبکهای مذاکره در مدیران مراکز آموزشی فنی و حرفه ای و تعارض میان کارکنان مراکز رابطه معنی دار وجود دارد.
H0 : میان مهارت در سبکهای مذاکره مدیران مراکز که از سبکهای مذاکره به میزان مناسب استفاده کرده اند و تعارض میان کارکنان رابطه وجود ندارد .
H1 : میان مهارت در سبکهای مذاکره مدیران مراکز که از سبکهای مذاکره به میزان مناسب استفاده کرده اند و تعارض میان کارکنان رابطه وجود دارد.
بر اساس نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل آماری ، چون p مقدار محاسبه شده در آزمون پیرسون کمتر از سطح معنی داری ۰٫۰۵ = α میباشد ، لذا در این سطح فرض H0 رد می شود و این بدان معنی است که بین مهارت در سبک های مذاکره در مدیران مراکز آموزشی که از سبکهای مدیریت به میزان مناسب استفاده کرده اند و تعارض میان کارکنان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای کرج رابطه معنی دار منفی وجود دارد .
بنابراین درصورتیکه جهت تحلیل داده ها از گزینه هایی استفاده گردد که مدیران در استفاده از سبک های مذاکره به میزان مناسب عمل کرده اند. می توان با توجه به منفی بودن r نتیجه گرفت که با افزایش استفاده از مهارت مذاکره میزان تعارض نیز کاهش میابد .
جدول ۱-۵ : تحلیل آزمونهای همبستگی میان میزان استفاده از سبکهای مذاکره واقع در حد مناسب و میزان تعارض میان کارکنان
آزمون
متغییرها
پیرسون
اسپیرمن
r
p
rs