جدول۴- ۱۹ ۱۷۶
جدول۴- ۲۰ ۱۷۷
جدول۴- ۲۱ ۱۷۸
جدول۴- ۲۲ ۱۷۹
جدول۴- ۲۳ ۱۸۰
جدول۴- ۲۴ ۱۸۰
جدول۴- ۲۵ ۱۸۱
جدول۴- ۲۶ ۱۸۱
جدول۴- ۲۷ ۱۸۲
جدول۴- ۲۸ ۱۸۲
جدول۴- ۲۹ ۱۸۳
جدول۴- ۳۰ ۱۸۴
جدول۴- ۳۱ ۱۸۴
جدول۴- ۳۲ ۱۸۵
جدول۴- ۳۳ ۱۸۵
جدول۴- ۳۴ ۱۸۶
جدول۴- ۳۵ ۱۸۷
جدول۴- ۳۶ ۱۸۷
جدول۴- ۳۷ ۱۸۸
جدول۴- ۳۸ ۱۸۸
جدول۴- ۳۹ ۱۸۹
جدول۴- ۴۰ ۱۸۹
جدول۴- ۴۱ ۱۹۰
جدول۴- ۴۲ ۱۹۰
جدول۴- ۴۳ ۱۹۱
جدول۴- ۴۴ ۱۹۱
جدول۴- ۴۵ ۱۹۲
جدول۴- ۴۶ ۱۹۲
جدول۴- ۴۷ ۱۹۳
جدول۴- ۴۸ ۱۹۳
جدول۴- ۴۹ ۱۹۴
جدول۴- ۵۰ ۱۹۴
جدول۴- ۵۱ ۱۹۵
جدول۴- ۵۲ ۱۹۵
جدول۴- ۵۳ ۱۹۶
جدول۴- ۵۴ ۱۹۶
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل ۱٫ اجزای نگرش ۶۷
شکل ۲٫ فرایند شکل گیری رفتار مدرک گرایی ۶۸
شکل ۳٫ مدل تحقیق ۱۴۳
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
پیروزی انقلاب اسلامی و در پی آن انقلاب فرهنگی و پاک سازی دانشگاه ها از عناصر بیگانه، موجب گردیده، سطح اعتماد خانواده ها به دانشگاه ها افزایش یابد و شرایط برای دختران که تا به حال امکان کمی برای حضور در دانشگاه ها داشتند، بهبود یابد. به مرور پس از جنگ تحمیلی، با اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ مدرنیته، فضای عمومی کشور دستخوش تغییراتی شد. رشد شهرنشینی بار دیگر فزونی گرفت و توسعه اقتصادی به عنوان برنامه اصلی نزد دولت مردان ارزش فوق العاده یافت. خانه های پایتخت به آپارتمان ها و برج های مجلل تبدیل شد و روند صعودی تورم و فشار طاقت فرسای اقتصادی برگرده خانواده ها تحمیل گردید. دیگر مردان به تنهایی قادر به تأمین معاش برای خانواده نبودند و زنان باید به کمک همسران خود می شتافتند. از طرفی رسالت رسانه ملی تبلیغات پیرامون اشتغال و تحصیل زنان را در قالب های مختلف به ویژه مجموعه های تلویزیونی، رونق بخشید. از طرفی دیگر، شهرهای بزرگی چون تهران به عنوان توزیع کننده الگو در تمام خرده فرهنگها، الگوهای رفتاری و زندگی را به طرق مختلف انتقال میداد و الگوبرداری جوانان شهرستانی را موجب شد و به این ترتیب در عرض چند سال از نوع پوشش گرفته تا حرف زدن، تهرانی شد و از آن جمله بود میل به خروج از خانه ها برای دختران. پس از آن مدرنیته به تدریج آثار فرهنگی خود را نیز نمایانگر ساخت و تبلیغ استقلال زنان از درآمد مردان، مقابله با تعاریف خانواده سنتی و …دختران را هر چه بیشتر به سمت دانشگاه ها کشاند و از طرفی با تأسیس دانشگاه های مختلف و فزونی دانشجو و فارغ التحصیل سطح کارشناسی، دیگر داشتن مدرک تحصیلی امتیاز ویژه ای برای به دست آوردن فرصت های شغلی نبود و به مرور باعث شد پسران انگیزه لازم را برای ادامه تحصیل در دانشگاه از دست بدهند و فرصت دوران جوانی را صرف به دست آوردن فرصت شغلی نمایند و این عرصه را برای دختران مهیا نمود تا در رقابتی به نام کنکور موفق تر عمل نمایند. البته نظام وظیفه سربازی هم به عنوان یک عامل دیگر در این روند موثر بوده است. پسران که بعد از پایان دوره تحصیلات عمومی برای اولین بار موفق به ورود در دانشگاه نمی شدند باید به خدمت سربازی می پرداختند. و فرصت کمتری برای سرمایه گذاری در این زمینه داشتند. در چند سال اخیر، ترکیب جنسیتی در دانشگاه ها، از جمله مسائلی است که توجه تحلیل گران مسائل اجتماعی را به خود جلب کرده است. آنچه از تحلیل و توجه به آمارهای موجود در این باره به دست می آید، افزایش تعداد روز افزون دختران در دانشگاه ها و کاسته شدن تعداد پسران است. برخی، این پیامدها که موجب حضور فعال دختران در بدنه اشتغال مدیریت کشور در سال های آتی می شود، فرصت طلایی زنان ارزیابی می کنند و برخی دیگر این پیامدها را که می تواند توازن اجتماعی را دستخوش تغییر کند با نگرانی دنبال می کنند.
۱-۲ مسئله تحقیق
منابع تحقیقاتی برای نگارش مقاله رابطه بین سرمایه فرهنگی خانواده و هویت نقش جنسیتی ...